Az 52 körös Brit Nagydíj utolsó harmadában egy biztonsági autós fázis borította fel a csapatok terveit, miután Kevin Magnussen autója az erőforrás meghibásodását követően a pálya szélén megállt. Húsz kör sem volt hátra a versenyből, Max Verstappen pedig úgy autózott a közepes abroncsokon, hogy a kötelező bokszkiállása még előtte állt. A frennmaradó versenytáv a lágy gumikkal kissé hosszúnak, keményekkel viszont túl rövidnek tűnt, így a Red Bull dilemmába került.
Christian Horner a téma kapcsán utólag elismerte, azt követően tudtak dűlőre jutni a kérdésben, hogy megvizsgálták George Russell stratégiáját a Mercedesnél. A brit pilóta ugyanis lágyakon rajtolt, és az etapja alatt nyújtott teljesítménye arra bátorította a Red Bullt, hogy vállalják be a piros oldalfalú abroncsokat.
„Arra számítottunk, hogy stratégia szempontjából közepes-kemény futam vár ránk, de Russell lágyakon mutatott teljesítménye változtatásra sarkallt minket. 16 körrel a vége előtt, a biztonsági autós fázis alatt arra gondoltunk, hogy Maxnak a lágy abroncsokon lesz a legjobb esélye megszakítani a DRS-vonatot” – kommentálta Horner.
Verstappennek egyébként nem indult simán a rajtja. Pole-pozícióból indulva Lando Norrisnak sikerült lerajtolnia őt, de Oscar Piastri is közel került a megelőzéséhez. Horner nem tudja, hogyan pöröghettek ki ilyen mértékben Verstappen hátsó kerekei.
„Meg kell hallgatnom Max és a mérnökök álláspontját, de az eddigi versenyek alapján a második helyről jobb rajtolni. Lando, és különösen Piastri indult el nagyon jól. Onnantól minden azon múlt, hogy higgadtak maradjunk. Max néhány körrel később vissza tudta venni a pozíciót” – tette hozzá.