Lassan egy éve, hogy bejelentették, az Audi 2026-tól motorgyártóként érkezik meg a Forma-1-be, azóta pedig kiderült az is, stratégiai partnere a Sauber lesz majd, így a svájci istálló tulajdonképpen gyári csapata lesz majd a német márkának a száguldó cirkuszban.
Az Audi neuburgi központjában pedig már gőzerővel folyik a V6-os erőforrás fejlesztése, a tervek szerint pedig az idei év végén már tesztelni akarnak egy komplett hajtásláncot. Az Audi igazgatótanácsa pedig a legfrissebb hírek szerint meghozta a döntést, amire azért lehetett számítani: mindent a Forma-1-nek rendelnek alá, jelentősen átalakítják motorsport-programjukat.
A hírt az Audi motorsport-főnöke, Rolf Michl meg is erősítette a német Motorsport-Magazin.com című lapnak adott interjújában. Ez persze nem jelenti azt, hogy teljesen megszűnik majd az ’Audi Sport customer racing’ néven futó program, a partnercsapatoknak viszont már nem nyújtanak financiális támogatást az olyan komoly presztízzsel bíró sorozatokban, mint a DTM, vagy éppen a nürburgringi, avagy a spái 24 órás verseny. Ami a Dakar-programot illeti, azt eredetileg is 3 évre tervezte a gyártó, így 2024 végén az Audi szereplése itt is befejeződik majd. Mindez pedig azt jelenti, hogy a német gyártónak lényegében csak a Forma-1 marad a portfóliójában a következő évekre.
„Egy nagyon egyértelmű döntés, hogy kizárólag a Forma-1-re fogunk fókuszálni 2026-ban, így sajnos nem nyújtunk már financiális támogatást a csapatoknak 2024-től” – árulta el Rolf Michl. „Ez kifejezetten az alkatrészcsomagokra, illetve az Audi Sport versenyzőire vonatkozik.”
„Azt biztosítani fogjuk, hogy a jelenlegi versenyautók minden tekintetben működőképesek maradjanak, de a stratégiai felhasználást nem engedélyezték számunkra. Nehéz szívvel fogadtuk el az Audi igazgatóságának döntését.”
Az Audi gyári szereplései az elmúlt években folyamatosan értek véget a nagy nemzetközi sorozatokban: 2020-ban a DTM-ből, 2021-ben a Forma-1-ből, 2022-ben az Endurance-világbajnokságból (WEC) hátrált ki a négykarikás márka.