Ahogyan arról lapunk is beszámolt, a Hungaroringen új időmérő-formátumot próbálnak ki az F1-ben: a csapatok mindössze 11 szett gumit kapnak, a szombati időmérőn pedig a Q1-ben egy garnitúra kemény, a Q2-ben egy garnitúra közepes, a Q3-ban pedig egy garnitúra lágy abroncsot kell használniuk.
Leclerc szerint a szabálymódosítás komoly hatással lehet majd a csapatok hétvége programjára, ez pedig a versenyképességüket is befolyásolhatja majd.
„Ez a pálya jobban feküdhet nekünk, mint Silverstone, de mint mindig, most is arra számítok, hogy nagyon szoros lesz a verseny négy-öt csapat között a Red Bull mögött. Nem érzem azt, hogy szeretnék jósolgatni azzal kapcsolatban, hogy mennyire leszünk versenyképesek, mert egy ilyen versenyhétvége-formátum esetén még több változó kerül az egyetlenbe, hiszen kettővel kevesebb gumiszettünk lesz, mint általában – 13 helyett 11” – magyarázta csütörtökön Leclerc.
„A gumikezelés – mint mindig – most is kulcsfontosságú lesz a részünkről, nagyon jó munkát kell végeznünk minden döntésünkkel, eddig ugyanis az SF-23-as érzékenyebb volt ezen a területen, mint más autók.”
„Két lábbal a földön járunk, és keményen fogunk dolgozni azért, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el.”
Arra a kérdésre, hogy miképp alakulhat az erősorrend a 38. F1-es Magyar Nagydíjon, Leclerc így felelt: „Ez egy nagy kérdőjel – eltekintve attól, hogy a Red Bull elöl lesz.”
„De a Mercedes, az Aston Martin, és most már a McLaren is ott van a sűrűjében, szóval izgalmas lesz. A gumileosztás miatt nagyon eltérő futásterveket látunk majd a szabadedzéseken, ennek pedig nagy hatása lehet a hétvége további részére.”