Leclerc korábban, már az F1Világ.hu-nak is beszélt arról, az idei szezonban egész egyszerűen nem boldogul akkor, amikor hol nedves, hol száraz pályán kell helytállnia az F1-es mezőnynek, elmondása szerint pedig ennek legfőbb oka a vezetési stílusában keresendő. A Ferrari pilótája viszont a hasonló körülmények között megtartott belgiumi időmérőn remekül helytállt, és végül a 2. legjobb időt futotta Max Verstappen mögött. Miután pedig a hollandot megbüntetik, Leclerc az élről kezdheti majd meg a vasárnapi száguldást Spában.
„Elég sok munkát fektettem abba, hogy javuljak ilyen körülmények között, a félig esős, félig vizes pályán” – magyarázta a fiatal versenyző a pénteki kvalifikációt követően. „Tudtam, hogy ilyen körülmények között még mindig küszködtem az autóval. Egyszerűen nem voltak jók az érzéseim Barcelonában, illetve… már nem is emlékszem, melyik versenyeken voltak ilyen körülmények, de volt két-három egyhuzamban.”
„Ezúttal viszont sokkal jobban éreztem magam az autóban, ez pedig pozitívum. Viszont még így is nagyon messze voltunk Maxtól – különösen a Q3-ban. Összességében dolgozhattunk volna egy kicsit jobban a Q3-ban, de nem hiszem, hogy a pole elérhető volt erőből. Igazából biztos vagyok benne, hogy nem. De talán közelebb kerülhettünk volna, ha egy kicsit később megyünk ki a Q3-ban.”
Arra a kérdésre, hogy pontosan hogyan is kellett változtatnia vezetési stílusán, hogy javuljon a változékony körülmények közepette, Leclerc így felelt: „Elég agresszív vezetési stílusom van, és ilyen körülmények között egyszerűen nem működött. Túl sokat hibáztam, és nehéz volt szolidan építkezni innen. Szóval változtattam egy kicsit, és úgy tűnik, jobb lett a helyzet.”
„Nagyon nehéz részletesen elmagyarázni, mert apró változásokról van szó a vezetési stílusban. Ezek viszont végül nagy különbséget jelentenek. Ahogy mondtam, nagyon agresszív vezetési stílusom van, és akár teljesen vizes, akár teljesen száraz a pálya, ez kifizetődik. De amikor a kettő között van a dolog, és fel kell rakni a slickeket, nem igazán működik. Itt kipróbáltam különféle irányokat, különféle eszközöket a beállítások terén is, és tudok változtatni a stílusomon egyik kanyarról a másikra. Ez pedig rögtön nagyobb öbizalmat adott. És a köridő is jobb lett.”
„Nagyon nehéz volt megtalálni a határokat az időmérőn, a 8-as és 9-es kanyar borzasztó volt. Az ember úgy megy bele a kanyarba, hogy nem tudja, milyen lesz a tapadás, egyszerűen bízni kell abban, hogy betapad az autó. A 8-as és 9-es kanyarok között nagyon alacsony volt a tapadás, és aztán a 9-es közepén az autó ismét betapadt. Egyszerűen csak bízni kell magában a folyamatban. Viszont az ember soha nem lépi át a határt ilyen körülmények között. Lépésről lépésre kell haladni, az utolsó Q3-as körben pedig olyan közel kell kerülni, amennyire csak lehet.”
Leclerc 2019-ben a pole pozícióból indulva tudott győzni Belgiumban – az volt a monacói pilóta első Forma-1-es győzelme. A Ferrari versenyzője viszont most nem számít hasonló diadalmenetre az élről indulva.
„Nem vagyok túl magabiztos, mivel a két Red Bull közvetlenül mögöttünk van. Sokkal jobb versenyautójuk van, mint nekünk. Persze jó lesz az élről rajtolni, és ez lehetőséget ad egy nagyszerű eredményre, de túl optimista dolog lenne azt mondani, hogy a győzelmet célozzuk meg. Ha lehetőség kínálkozik, akkor meg fogom ragadni, ahogy mindig, de azt gondolom, nehéz lesz magam mögött tartani ezeket a srácokat.”
„Nehéz lesz a verseny, mivel nem tettünk meg hosszú etapokat. Szóval nagy kérdőjel például a gumikezelés, meg az ehhez hasonló dolgok. Fontos lesz mindent jól kielemezni, és az első pár körben megérteni, merre tartanak a dolgok, hogyan alakul a degradáció – és aztán alkalmazkodni a stratégiával, amilyen gyorsan csak lehet.”