A Ferrari higgadtan kezeli a hullámzó teljesítményt - F1VILÁG.HU

A Ferrari higgadtan kezeli a hullámzó teljesítményt

HIRDETÉS
A Ferrari Forma-1-es csapatfőnöke, Fred Vasseur azt mondja, bár az elmúlt időszakban meglehetősen hullámzó teljesítményt nyújtottak, higgadnak kell maradniuk, és meg kell érteniük azokat a gyengeségeket, melyekkel a szezon első felében szembesültek.
3 - GP BELGIO1/2023 - SABATO 29/07/2023 - credit: @Scuderia Ferrari Press Office Carlos Sainz, Charles Leclerc

A maranellóiak csalódottak voltak a hungaroringi eredmények után, múlt hétvégén, Belgiumban azonban igencsak erős teljesítményt tudtak nyújtani, Charles Leclerc pedig dobogóra tudott állni Spában. A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur szerint ez az ingadozó teljesítmény leginkább annak köszönhető, hogy a csapatok között rendkívül szoros a verseny – természetesen a Red Bullt leszámítva.

„Továbbra is nagyon higgadt maradok, mivel egy hete ugyanígy erről beszélgettünk, és akkor épp világ vége volt: a McLaren szárnyalt, és mi voltunk a hülyék, meg ilyenek” – magyarázta a francia szakember. „De egyik hétről a másikra a McLaren hátra került, mi pedig ott voltunk az elejében.”

„Mindez azt jelenti, hogy higgadtnak kell maradni, és versenyről versenyre kell haladni. Tudjuk, hogy a mezőny annyira szoros, hogy egy-két tizeddel a 2. helyről a 11. helyre csúszhatsz vissza.”

Vasseur hozzátette, a belgiumi erős eredmény miatt a Ferrari optimistán vonulhat el a nyári szünetre „Nincs még vége a szezonnak, rengeteg a tennivaló, de ez az eredmény egy remek zárása a bajnokság első felének. Most legalább lesz két hetünk, amit egy pozitív verseny gondolatával tölthetünk el.”

„Erős hétvégére van szükségünk minden körülmény közepette: esőben, intereken, slickeken, hosszú etapokon, rövideken… Most meg kell értenünk, hogy miért vagyunk jobbak bizonyos pályákon, mint más helyszíneken.”

A Ferrari-főnök hozzátette, a Red Bull mögött az összes csapat egy csónakban evez: ha nem állítja be tökéletesen versenyautóját, nagy bajba kerülhet.

„Egy kicsit következetlenek vagyunk, mivel tényleg egy-két tized van a 2. és a 11. helyezett között. Ez azt jelenti, hogy az autó karakterisztikája, a gumikezelés, vagy éppen a hétvége elején kiválasztott leszorítóerő-szint miatt lehetsz nagyon erős, de gyenge is.”

„Azt gondolom, a szezon végéig ez lesz a helyzet, és következetesebbnek kell lennünk abban, hogy megértsük, miben vagyunk gyengék, miért vagyunk gyengék – és minimalizálnunk kell az ilyen hétvégéket.”

A Ferrari számára igazán biztató volt Belgiumban az, hogy Lewis Hamilton képtelen volt utolérni Leclerc-t, noha a Mercedes igazán erősnek számít a gumikezelés tekintetében. Vasseur szerint az, hogy ők is jobban tudtak bánni az abroncsokkal, annak következménye volt, hogy alapvetően jó volt az autó tempója.

Hirdetés

„Olykor arról van szó, hogy amikor nincs meg a tempó, túlvezeted az autót. Mindenki menedzseli a gumikat, még a Red Bull is. És amikor nincs meg a tempód, és nagyon nyomod neki, akkor tönkreteszed a gumikat. A stratégiával is úgy van az ember, hogy sokkal könnyebb jó taktikát kidolgozni, amikor megvan a tempó. Ha nincs meg a tempód, csinálhatsz bármit, messze leszel. Ugyanez igaz a gumidegradációra is. Ha a tempó adott, sokkal könnyebb kezelni. Ha nincs meg a tempó, nyomni kell neki.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Ferrari higgadtan kezeli a hullámzó teljesítményt
Piastri elmondta, miért kapott közel egy másodpercet Norristól
Hamilton az élen, Verstappen csak 17. Las Vegasban
A Ferrari-főnök szerint „furcsa”, hogy bepanaszolta őket a Red Bull
Bottas rajtbüntetést kap Las Vegasban

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!