Az FIA-elnök leszögezte, könnyebb F1-es autókat akarnak 2026-tól - F1VILÁG.HU

Az FIA-elnök leszögezte, könnyebb F1-es autókat akarnak 2026-tól

HIRDETÉS
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Mohammed Ben Sulayem biztosított mindenkit arról, mindent megtesznek azért, hogy az új technikai szabályok 2026-os bevezetésekor könnyebbé teszik a Forma-1-es versenyautókat.
SPA, BELGIUM - JULY 30: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner talks with Mohammed ben Sulayem, FIA President, in parc ferme during the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on July 30, 2023 in Spa, Belgium. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Az erőforrásokra vonatkozó új szabályokban már jó ideje megállapodtak az érintettek, az F1 csapatai azonban továbbra is egyeztetéseket folytatnak a kasztnikra vonatkozó, 2026-ban bevezetésre kerülő regulákról.

A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache még néhány hete beszélt arról, attól tart, 2026-ban tovább nőhet a versenyautók súlya. Míg Michael Schumacher 2003-as világbajnok Ferrarijára például 605 kilogrammos minimumsúly volt érvényes, addig Sebastian Vettel 2013-ban már 642 kg körüli autóval nyert, idén Max Verstappen pedig nem kevesebb, mint 798 kg-os versenyautóval száguld a harmadik világbajnoki címe felé.

„Úgy gondolom, hogy a tervezőasztalon heverő erőforrások jelentősen nehezebbek lesznek a jelenlegiekhez képest. Nagyon, nagyon nehéz lenne ezeket jelentősen könnyebbé tenni” – fogalmazott Wache az új motorokkal kapcsolatban.

Korábban Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója is arról beszélt, lépésekre lesz szükség, a súlynövekedés ugyanis nem folytatódhat. Ezt a véleményt a Mercedes technikai igazgatója, James Allison is osztja.

„Nem ő az egyetlen, aki szerint az autók minimumsúlyának folyamatos emelkedésébe szükséges lenne beavatkozni, mivel évről évre egyre nehezebbek vagyunk. A folyamat megfordítása azonban nem magától értetődő. Kifejezetten nehéz olyan szabályokkal előállni, amelyek jelentősen csökkentik az autók tömegét” – magyarázta Allison, majd hozzátette: szerinte az FIA csökkenthetné a jelenlegi, 798 kg-ban meghatározott minimumtömeget, így a csapatok saját maguk kereshetnének megoldást a problémára.

„Ha az autók a minimumnál többet nyomnak, azzal a mi hatáskörünkbe kerül az a nehéz döntés, hogy mit szerelünk az autóba és mit nem. Ezzel a megoldással talán nem mindenki értene egyet, de garantáltan nyomást helyezne ránk.”

Az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem most a Motorsport-Total című internetes lapnak beszélt arról, mindent megtesznek azért, hogy a 2026-os versenyautók könnyebbek legyenek.

„Én magam is raliztam. Adjanak nekem bármit, csak nehéz autót ne! Az mindig zavart!” – magyarázta a versenyzőből lett FIA-elnök. „A könnyebb autók jobbak, és tudom, miről beszélek! Ha a súly nagyobb, a felfüggesztés sem az igazi, a fékek sem úgy működnek, és a gumik is gyorsabban kopnak. És a nagyobb tömeg veszélyesebb a balesetek során is.”

„Már egyeztettem a csapatommal az FIA-nál. Könnyebb autókat akarunk, és jobb motorhangot. És ez alapvetően az FIA-n múlik. Ha Stefano [Domenicali] is ezt akarja, akkor meg tudunk egyezni. De az FIA dönti el. Be fogjuk vezetni. Nem azért, mert a FOM, vagy a csapatok így akarják. Hanem azért, mert ez a helyes a sport számára.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az FIA-elnök leszögezte, könnyebb F1-es autókat akarnak 2026-tól
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!