Hülkenberg eddig 193 F1-es versenyen állt rajthoz – nem számítva a 2013-as melbourne-i, a 2015-ös spái, vagy a 2020-as silverstone-i futamokat, ahol végül nem tudott elindulni. A német pilóta legjobb eredménye eddig a 4. hely volt, ezt háromszor sikerült elérnie a Force India és a Sauber színeiben 2012 és 2016 között. Bár néhány alkalommal közel tudott kerülni a dobogóhoz, eddig egyszer sem tudott felállni a pódiumra, jelenleg ő az a versenyző, aki a legtöbb nagydíjon elindult úgy, hogy végül nem sikerült ezt elérnie.
„Nyilván, amikor az ember elkezd ezen gondolkodni, akkor egy kicsit frusztráló tud lenni a dolog. Hiszen akkor és most is a győzelem a célja minden versenyzőnek. Nekem viszont soha nem volt meg az autóm ehhez” – mondta a német versenyző arra a kérdésre, hogy frusztrált-e amiatt, hogy soha nem tudott a top 3-ban végezni a Forma-1-ben.
„Voltak jó autóim, és lehetőségeim is arra, hogy dobogón végezzek, de különböző okok miatt soha nem jött össze. De, hogy őszinte legyek, jól megvagyok – jól érzem magam. Ha pedig visszagondolok, természetesen voltak dolgok, amiket jobban is csinálhattam volna. Viszont nem vagyunk frusztrált vagy elkeseredett emiatt. Megvagyok, és azt hiszem, a szezon során el fogom érni a 200. nagydíjamat is, talán valahol Mexikó környékén.”
„És bár nem állhattam dobogón, azt gondolom, ha annyira rossz lennék, nem tartottam volna ki 200 nagydíjig. Szóval valami jó biztosan van bennem valahol. Itt vagyok a mostani Forma-1-es idényben, és napról napra azon dolgozom, hogy maximalizáljam az idényemet. A múltbéli lehetőségek sajnos nem jöttek össze. Természetesen ez akkoriban nagyon frusztráló volt, de ez van.”
A Forma-1 történetében Hülkenberg az a versenyző, aki a legtöbb pontot gyűjtötte anélkül, hogy dobogós eredményt szerzett volna – ez a statisztika pedig elmondása szerint mindenképpen mellette szól.
„A minap mondta nekem valaki, hogy van „legtöbb verseny dobogó nélkül” című statisztika. Viszont van egy másik is, ’a legtöbb pont győzelem vagy dobogó nélkül az F1-ben’. És az én pontjaim ebben a statisztikában valójában magukért beszélnek.”
Hülkenberg jelenleg a legmagasabb versenyzőnek számít a mezőnyben 184 centijével, elmondása szerint pedig ez is szerepet játszik abban, hogy soha nem kapott lehetőséget egy topcsapattól. A pletykák szerint a Ferrari például épp emiatt döntött úgy, hogy nem szerződteti le őt 2013-ra.
„Soha nem kaptam olyan választ, amikor a csapatok azt mondták nekem, hogy ’bocs, nem, azért mondunk nemet, mert túl magas vagy’. Talán nem akarták egyenesen a képembe mondani. De egészen biztos vagyok abban, hogy ez is akadályozott abban, hogy lehetőséget kapjak, és legyen alkalmam beugrani egy topcsapat autójába. A ’csomagolási’ problémák, a kevesebb hely, a több súly miatt ez nem előnyös ebben az üzletágban.”