A Ferrari annak reményében vágott neki a 2023-as Forma-1-es bajnokságnak, hogy képes lesz harcolni a világbajnoki címért. Hamar kiderült azonban, autója egész egyszerűen nem elég versenyképes ahhoz, hogy a győzelmekért csatázzon. A Ferrari jelenleg a konstruktőri 4. helyet foglalja csak el, a versenyzők, Charles Leclerc és Carlos Sainz pedig folyamatosan az SF-23-as versenygép kiszámíthatatlanságára panaszkodnak.
A maranellóiak rengeteg fejlesztést hajtottak végre az idei versenygépen, Sainz azonban azt mondja, az idei problémákat egész egyszerűen nem lehet megoldani, így teljesen új alapokra kell fektetniük a 2024-es versenyautó tervezését.
„Tisztességes munkát végeztünk a fejlesztések terén. Ha megnézzük az idei fejlesztési versenyt, akkor ott vagyunk azon csapatok között, melyek a legtöbbet fejlesztettek autóikon” – mondta a spanyol versenyző.
„Az világos, hogy a legnagyobb ugrást a McLaren produkálta. De rajtuk kívül a Mercedesszel és a Red Bull-lal szemben is hátrányban voltunk az idei fejlesztésekben, és amit nem sikerült megtennünk, hogy megszabaduljunk attól a karakterisztikától, mely rendkívül nehézzé tette az autónk vezetését bizonyos helyzetekben.”
„Egy olyan belső probléma ez az autóval kapcsolatban, amit nem tudunk megoldani a fejlesztésekkel, csupán a tervezés által. Nem titok, hogy rengeteget küszködünk a kiszámíthatatlansággal akkor, amikor nagyon szeles az idő, vagy hosszú kanyarok vannak. A gumiproblémák is ebből fakadnak. Ezért mondom azt, hogy most már értjük a problémát, értjük a fő gondot, most pedig mindent össze kell raknunk ahhoz, hogy egy jobb autóval álljunk elő.”
Sainz ugyanakkor azt mondja, a konstruktőri 2. helyért még harcban lehetnek, ha tökéletesen dolgoznak a szezon második felében.
„Úgy gondolom, teljesen értjük már, hogy mit akarunk a jövő évi autótól, milyen karakterisztikát szeretnénk. Az nyilván már egy más kérdés, hogy ezt sikerül-e teljesen elérni, vagy sem. A szimulátorban, a szélcsatornában, sőt, még a szabadedzéseken is kísérletezgetünk, hogy minden sínen legyen a jövő évi autó esetében.”
„Persze még harcolnunk kell a konstruktőri bajnokságban a Mercedesszel és az Aston Martinnal, és hisszük, hogy képesek leszünk felülkerekedni rajtuk, ha tökéletes munkát végzünk. Viszont tény, hogy a szabadedzéseket arra kell használnunk, hogy kipróbáljunk bizonyos dolgokat. Egyes pályákon ez talán nem éri meg, mint például Monzában vagy Szingapúrban – de vannak olyan helyszínek, ahol egyértelműen rengeteget tanulunk.”