Leclerc a Holland Nagydíj első körének végén egy hirtelen döntéstől vezérelve hajtott ki kerékcserére az eső megérkeztekor, a Ferrari szerelői azonban egész egyszerűen nem álltak még készen, és jó néhány másodpercet elvesztegettek azzal, hogy kihozzák az intermediate-abroncsokat a garázsból.
Leclerc már a verseny után is arról beszélt, a fő problémát az okozta, hogy nagyon későn, az utolsó kanyarban döntött arról, kiáll – ez azonban még nem magyarázat arra, hogy a Ferrarinál a körülményeket látva miért nem álltak készen egy kerékcserére. A Ferrari pilótáját az Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában kérdezték meg arról, hogy lehet az, hogy a Red Bullnál fel tudtak készülni Sergio Perez elsőkörös kiállására, miközben a Ferrari erre képtelen volt.
„Nos, mindenekelőtt az én döntésem nagyon későn született meg, jóval később, mint Checóé” – magyarázta a monacói pilóta. „Oscarral (Piastri) harcoltam, és azt hiszem, az utolsó kanyarban döntöttem el, hogy kiállok, ami nagyon késői. Viszont tudtam, hogy az utolsó kanyarban látott eső alapján bármennyit is veszítsek a bokszban, 5 vagy 10 másodpercet, képes leszek visszanyerni a kivezető körön, mert túl sok eső esett már a slickekhez. Szóval ez volt a helyes döntés.”
Leclerc azt ugyanakkor elismerte, a Ferrari dolgozhatott volna jobban azzal, hogy időben kikészíti az abroncsokat, hiszen a körülmények nyilvánvalóak voltak. Azt mondja, a verseny után ki is elemezték a történteket.
„Optimalizálhattunk néhány dolgot. Viszont ezeket megtartjuk csapaton belül. Viszont kétségkívül voltak dolgok, amiket csinálhattunk volna egy kicsit jobban. Sokat nem változtatott volna a dolgokon, hiszen a fő dolog, ami miatt időt veszítettünk, az volt, hogy későn született meg a döntés – de alapvetően ez volt a helyes döntés.”