Sainz szerint a gumikezelésben mutatkozik meg a Red Bull igazi fölénye - F1VILÁG.HU

Sainz szerint a gumikezelésben mutatkozik meg a Red Bull igazi fölénye

HIRDETÉS
Carlos Sainz szerint továbbra is aerodinamikai téren van lemaradásban a Ferrari a Red Bullhoz képest, ez pedig nem is nagyon fog változni a 2023-as szezon során. A spanyol pilóta úgy érzi, jó tempóval rukkoltak elő Monzában, ám sokat kell fejlődniük, ha jövőre a győzelmekért szeretnének harcolni.
Carlos Sainz (Ferrari) and Max Verstappen (Red Bull)

Sainz parádésan szerepelt az olaszországi hétvégén, hiszen az időmérő edzésen megszerezte az első rajtkockát, a vasárnapi versenyen pedig óriási csatákat vívott meg Max Verstappennel, Sergio Perezzel, illetve saját csapattársával, Charles Leclerc-rel. A rutinos versenyző szerint biztató, hogy egészen jó tempót mutattak, az viszont továbbra is egyértelmű számára, hogy a Red Bull előnyben van velük szemben – ezt pedig szerinte elsősorban aeroinamikai megoldásaiknak köszönhetik az osztrákok.

„Ha a Mercedeshez és más csapatokhoz hasonlítjuk magunkat, akkor úgy tűnik, tisztességes tempóval rendelkeztünk ezen a hétvégén. Ha pedig a Red Bullhoz, akkor egyértelműen gyorsabbak voltak, főleg az ötödik-hatodik körtől kezdve, amint a gumik üzemi hőmérsékletre hevültek, és csökkent a tapadás az új állapotukhoz képest” – magyarázta Sainz, aki szerint a jobb aerodinamikával rendelkező RB19-es hatékonyabban tud bánni a Pirelli abroncsaival.

„Itt lehet egyértelműen érezni a Red Bull előnyét, vagy jobban tudják menedzselni a gumikat, miközben megtartják a jó tempót, vagy jobban tudják nyomni, és kevésbé degradálódnak a gumijaik. Nehéz ügy. Próbáljuk megtalálni a megoldást és a kiutat. Még mindig nagyon hiszek abban, hogy ez aerodinamikai kérdés, és tovább kell dolgoznunk az aerodinamikai csomagunkon a jövő évre. Az idei évre szerintem ez van, és ezért dominálnak annyira a versenyeken.”

Sainz beszélt arról is, a vasárnapi versenyen a gumik jobban koptak, mint várta – részben azért is, mert keményen kellett védekeznie a futam során.

„Sokkal inkább tűnt két kiállásos versenynek, mint egy kerékcserésnek. Végül az egy kiállás mellett köteleztük el magunkat, mert a verseny előtt erre mutattak a számok, de őszintén szólva 5 kör hiányzott ezen a téren. Az utolsó négy kört a közepes gumikkal úgy futottam, hogy már nem maradt futófelület. És a kemény gumikkal megfutott utolsó 5-10 körömben is ez volt a helyzet, ezért csúszkáltam annyira, és ezért gondolom azt, hogy más csapatok is így érezték, akik elkötelezték magukat a két kerékcsere mellett. Számomra ugyanis az egy kiállás nagyon szoros volt, nagyon a határon volt.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Sainz szerint a gumikezelésben mutatkozik meg a Red Bull igazi fölénye
Verstappen barátjának tartja Norrist, aki egy napon „világbajnoki címeket fog nyerni” az F1-ben
Apja szerint nem kizárt, hogy Verstappen szünetet tart F1-es pályafutásában
Horner Monza környékén azt hitte, elúszik Verstappen bajnoki címe
2025-re is hasznos lesz a Mercedes furcsa Las Vegas-i dominanciája

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!