Az F1-es csapatok leginkább a versenyautók folyamatosan növekvő súlya miatt aggódnak, az FIA elnöke, Mohammed ben Sulayem pedig nemrég egy interjúban mindenkit biztosított arról, meg fognak bizonyosodni arról, hogy 2026-tól kezdődően a versenyautók könnyebbek legyenek a mostaniaknál.
Nikolas Tombazis, az FIA együléses bizottságának vezetője a Motorsport.com című internetes portál olasz kiadásának azt mondta, terveik szerint az új szabályoknak köszönhetően a versenyautók mintegy 50 kg-mal lesznek majd könnyebbek.
„A kerekek méretei révén – amik szűkebbek lesznek, illetve a hátsó szárny és alapvetően az autó miatt a célunk az, hogy a versenygépek súlyát mintegy 50 kg-mal csökkentsük” – mondta a szakember. „Szóval lehetséges lesz kisebb együléses autókkal előállni – rövidebbekkel és szűkebbekkel. De olyan megoldásokról beszélünk, amiket még meg kell vitatni.”
„Egy diétás autóval képesek leszünk arra, hogy egy kicsit csökkentsük a kanyarsebességeket. Azzal, hogy könnyebbek lesznek, gyorsabbak lesznek az egyenesekben, de egy kicsit kevesebb aerodinamikai terhelést generálnak majd. Szóval szükség lesz arra, növeljük a hibrid energiavisszanyerést, hogy az adott körön adekvát teljesítményt nyújtsanak.”
Tombazis hozzátette, rengeteg energiát fektetnek abba is, hogy a versenyzés milyenségére ne legyenek negatív hatással a változtatások – korábban voltak vélemények azzal kapcsolatban is, hogy a versenyzőknek az egyenesekben lejjebb kell majd váltaniuk, hogy növeljék az energia-visszanyerést – az FIA-főnök szerint azonban szó sincs ilyesmiről.
„Rengeteg munkát fektettünk abba, hogy megértsük, hogyan oldjuk meg az energia-visszanyerést és a menedzsmentet, és miképp alakulnak majd az előzések az aerodinamikai konfigurációk alapján. Számos szimulációt elvégeztünk úgy, hogy változtattuk a paramétereket, és olyan megoldásokat találtunk, melyek látszólag működnek.”
Tombazis szerint azok az aggodalmak is megalapozatlanok, melyek szerint az új versenyautók teljesítménye nem lesz megfelelő.
„Ha a 2026-os erőforrásokat beraknánk a jelenlegi autókba, akkor talán olyan eredményt látnánk, mint amilyet felvázoltak azok, akik aggódtak. De az elmúlt hónapokban számos nagyon pozitív fejlődést értünk el, szóval ezek a vélemények elavult álláspontokat fejeznek ki. És figyelembe kell vennünk azt is, hogy a motor és a kaszni együtt fejlődik majd, és nem lesz lehetséges az, hogy egyik vagy másik nélkül gondolkodjunk.”