Stroll elárulta, mi okozta hatalmas bukását a szingapúri időmérőn - F1VILÁG.HU

Stroll elárulta, mi okozta hatalmas bukását a szingapúri időmérőn

HIRDETÉS
Óriásit bukott a Forma-1-es Szingapúri Nagydíj időmérő edzésén az Aston Martin versenyzője, Lance Stroll, aki a történtek után újságíróknak nyilatkozva elárulta, mi vezetett az utolsó kanyarban történt balesethez.
action, Marina Bay Circuit, GP2315a, F1, GP, Singapore
Lance Stroll, Aston Martin AMR23

Stroll a szingapúri pálya utolsó kanyarjának kerékvetőjén csúszott meg, versenyautója irányíthatatlanul csapódott a gumifalba, majd onnan visszavágódott a pályára. Az AMR23-as csúnyán összetört, a rutinos versenyző azonban szerencsére sértetlenül szállt ki belőle. A baleset a Szingapúri Nagydíj időmérőjének első szakaszában történt, és jó ideig nem is lehetett folytatni a kvalifikációt. A kanadai versenyző a baleset után arról beszélt, több tényező együttesen vezetett a brutális ütközéshez.

„Egyszerűen nem igazán javultunk azon az utolsó körön, mivel a kivezető kör nagyon rossz volt. Rengeteg volt előttem a forgalom, a srácok próbáltak felérni a vonalig” – mondta Stroll. „A mérlegelésnél is meg kellett állnunk, emiatt a sor végére kerültünk, aztán pedig próbáltam megelőzni jó pár autót, hogy meglegyen a köröm, mielőtt véget ér a szakasz.”

Stroll azt mondja, Pierre Gasly versenyautójának szélárnyékában Aston Martinja meglehetősen idegessé vált.

„2 másodperccel az egyik Alpine mögött kezdtem meg a gyorskörömet, ami az aerodinamikai teljesítmény szempontjából nem igazán ideális” – magyarázta. „Egyszerűen nem tudtam annyit javítani a köridőmön, hogy bejussak a Q2-be, szóval beküldtem az utolsó kanyarba, próbáltam nyerni egy kis időt. De nem igazán volt megvalósítható. Gyorsan történt, de tudom, miért törtem össze. Egyszerűen azért, mert nem voltam elég gyors ahhoz, hogy továbbjussak. Az pedig, hogy ott van az ember előtt 2 másodperccel egy másik autó, nagyon rossz az aerodinamika szempontjából. Rengeteg leszorítóerőt veszítesz ilyenkor, különösen úgy, hogy a falak lényegében egy csatornát képeznek.”

„A becsapódás után ellenőriztem, hogy minden rendben van-e a testemmel. Ez volt a lényeg. Amint láttam, hogy minden oké, egyszerűen csak szarul éreztem magam, mert egy rossz időmérőnk volt, és egy ideje már így megy ez. Az időmérők nem mennek jól, rosszak a kivezető köreink, forgalomba kerülünk, a gumik előkészítése nem megfelelő. Itt pedig az efféle dolgok miatt egy negatív spirálba kerül az ember. Ennek eredménye volt a baleset.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Stroll elárulta, mi okozta hatalmas bukását a szingapúri időmérőn
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!