Kihívások várnak a Ferrarira, de a csapat sok pontra számít Japánban is - F1VILÁG.HU

Kihívások várnak a Ferrarira, de a csapat sok pontra számít Japánban is

HIRDETÉS
Sok pontot remél a hétvégi Japán Nagydíjtól is a Ferrari Forma-1-es csapatfőnöke, Fred Vasseur. A francia szakember azt mondja, céljuk továbbra is az, hogy megszerezzék a 2. helyet a konstruktőrök versenyében.
Charles Leclerc Ferrari

A Ferrari remek formát mutatott a legutóbbi versenyhétvégéken, hiszen Monza után Szingapúrban is az élen csatázhatott, sőt, Carlos Sainz révén végül meg is nyerte a villanyfényes futamot.

„Miután Szingapúrt magunk mögött hagytuk, azonnal a Japán Nagydíjra terelődött a figyelmünk, ez az egyik leglenyűgözőbb verseny a naptárban a csapatok és a versenyzők számára” – mondta a maranellói istálló csapatfőnöke. „A szuzukai pálya teljesen más, mint a monzai és a szingapúri, és lehetőséget biztosít számukra arra, hogy lássuk, az SF-23-as hogyan teljesít a gyors kanyarokban közepes-alacsony aerodinamikai aerobeállítások mellett.”

Vasseur azt mondja, természetesen szeretnének további előrelépéseket tenni, a céljuk pedig az, hogy mindkét autójukkal erős pozíciókban zárjanak, hiszen a konstruktőri ezüstérem megszerzése a cél továbbra is. A Ferrari jelenleg a 3. helyet foglalja el a világbajnoki összetettben, hátránya Szingapúrban 24 pontra csökkent a Mercedesszel szemben.

„Ugyanazzal a megközelítéssel vágunk neki ennek a hétvégének, mint amit az elmúlt néhány versenyen is alkalmaztunk, ahol sikerült további fejlődést elérnünk azzal kapcsolatban, ahogy a versenypályán működünk. Arra számítunk, hogy újra rengeteg pontot szerzünk, miközben tovább folytatjuk a harcot a konstruktőri bajnokság 2. helyéért.”

A Ferrari története során eddig 7 győzelmet szerzett Japánban, a pole pozíciót pedig 10 alkalommal tudták megszerezni versenyzői. Ferrari-pilóta összesen 24 alkalommal állhatott pódiumon az ázsiai országban.

Andrea Landi, a Ferrari járműdinamikai vezetője elárulta, a szuzukai versenypálya komoly kihívást jelent a technika számára, ezért gondos előkészületekre van szükség.

„Szuzuka különleges, mert egy kicsit olyan, mint Silverstone és Spa-Francorchamps. Számos típusú kanyar található rajta a leglassabbtól a leggyorsabbig, miközben az egyenesek kellően hosszúak ahhoz, hogy meglehetősen alacsony leszorítóerő-szintet alkalmazzunk” – magyarázta a szakember.

„Emiatt nyilvánvalóan nehezebb vezetni az autót a kanyarokban, ahol az aerodinamikai leszorítóerő biztosítja a stabilitást. A versenyzőknek pedig nagy magabiztossággal kell támadniuk a tempós kanyarokat. A szél is idegessé teheti az autókat, szóval következetes teljesítményre van szükségük, bármilyenek is legyenek az időjárási feltételek.”

Fotó: Pirelli

A szakember hozzátette, a megfelelő gumikezelés a siker egyik kulcsa a japán versenyhétvégén.

Hirdetés

„A gyors kanyarok miatt a szuzukai pályán rengeteg energia megy keresztül az abroncsokon” – folytatta Landi. „Ez az első és a hátsó gumikra is igaz, de főleg az elsőkre, ami azt jelenti, hogy jelentős teljesítménycsökkenés tapasztalható a verseny során, ha az ember nem elég óvatos.”

„Ahhoz, hogy „óvatosak” legyünk, menedzselni kell a gumikat, korlátozni a rajtuk keresztülmenő energiákat, hogy optimalizálni tudjuk a versenyetapok hosszát. Ez azt is jelentheti, hogy beáldozunk egy kis teljesítményt minden egyes körben, hogy csökkentsük az átlagos degradációt, ami lehetővé teszi, hogy összességében gyorsabbak legyünk az etap során.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kihívások várnak a Ferrarira, de a csapat sok pontra számít Japánban is
Russell-show és címvédés Vegasban, Sainz megúszta büntetés nélkül – Nézd meg vlogsorozatunk legújabb epizódját!
Verstappen bevallotta, megfordult a fejében a csapatváltás
Marko: Ha Perez jól teljesítene, ismét nagy előnyben lennénk…
Interjú a bajnokkal: Verstappen a nehézségekről, a csapatváltásról, és a 2025-ös évről

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!