A Ferrari annak reményében vágott neki az idei bajnokságnak, hogy a tavalyi, reményt keltő szezont követően harcba szállhatnak a világbajnoki címért. Ehhez képest azonban már a szezonnyitón rá kellett jönniük, a Red Bull ellen idén nem lesz esélyük. A Ferrari sokat küszködött autójával az évad során, a nyári szünetet követően azonban jelentős fejlődést tudott elérni.
És pontosan ez az, ami nagy önbizalommal tölti el Leclerc-t is, szerinte ugyanis az a rengeteg dolog, amit megtanultak, nagy segítség számukra a 2024-es versenyautó fejlesztésében.
„Egyrészt mindig magunkat kell vizsgálnunk, és úgy gondolom, az évad második felében, Zandvoort óta rengeteget tanultunk” – mondta a Ferrari versenyzője. „Ezzel elégedettek vagyunk. Ugyanakkor viszont értjük azt is, hogy a Red Bull még mindig nagyon elöl van. A McLaren is csúcsformában teljesít, és amikor így van, akkor rendkívül erősek, mint ahogyan azok voltak Szuzukában is.”
„De igen, összességében szerintem inkább vagyunk elégedettek azzal, amit tanultunk, minthogy depressziósak lennénk a Red Bullhoz mért lemaradásunk miatt. Mert úgy gondolom, hogy azzal, amit megtanultunk, jelentős lépést tudunk megtenni a jövőben, ami remélhetőleg hozzásegít bennünket ahhoz, hogy mihamarabb csökkentsük a hátrányunkat a Red Bullhoz képest.”
A Ferrari már Olaszországban és Szingapúrban is jó teljesítményt nyújtott, ezeken a versenyeken azonban Carlos Sainz jobb tudott lenni Leclerc-nél, ez a tendencia pedig a legutóbbi, szuzukai versenyhétvégén megfordulni látszott. Leclerc elárulta, sokat küszködik azzal, hogy az autó jelenlegi problémái miatt alulkormányzottra kell beállítaniuk azt.
„Az autóval kapcsolatos problémák még jelen vannak. Azt gondolom, talán egy teljesen új autóra lesz szükségünk ahhoz, hogy megszabaduljunk ezektől, és ez a célunk a jövő évre. Az idei autóval viszont dolgozom még egy kicsit az ügyön. Nem arról van szó, hogy nem tud túlkormányzott lenni, mert be tudjuk úgy állítani, ahogy minden autót. Csak valahányszor túlkormányzott, rendkívül következetlen.”
„Szóval inkább alulkormányzottan kell vezetnünk, ez pedig megnehezíti a dolgomat abban, hogy a saját vezetési stílusomat használjam annak érdekében, hogy jó köridőt érjek el. Próbáltam javulni és megérteni, hogy milyen módokon tudnám másképp használni a vezetési stílusomat. Japánban egy kicsit működött is, de nem mondanám azt, hogy olyan nagy különbséget jelent majd ez az év hátralévő részére.”