Steiner szerint elfogadhatatlanok a katari gumiproblémák az F1 szintjén - F1VILÁG.HU

Steiner szerint elfogadhatatlanok a katari gumiproblémák az F1 szintjén

HIRDETÉS
A Haas csapatfőnöke nem kímélte a Forma-1 és az FIA vezetőit, miután a Katari Nagydíjon egy banális hibát követően óvintézkedésekre volt szükség a defektek elkerülése érdekében.
MELBOURNE GRAND PRIX CIRCUIT, AUSTRALIA - APRIL 02: Mario Isola, Racing Manager, Pirelli Motorsport Guenther Steiner, Team Principal, Haas F1 Team during the Australian GP at Melbourne Grand Prix Circuit on Sunday April 02, 2023 in Melbourne, Australia. (Photo by Lionel Ng / LAT Images)

A Forma-1-es katari hétvége szombati napján, néhány órával a sprintkvalifikáció kezdetét megelőzően az FIA váratlan döntésre szánta el magát, amikor bejelentette, hogy biztonsági okokból szűkebbre szabja a pálya 12-es és 13-as kanyarját, miután a Pirelli az ott található rázókövek miatt mikrosérüléseket észlelt az abroncsokon. Emellett a sprintkvalifikáció kezdetét is elhalasztották, hogy egy 10 perces extra szabadedzéssel némi időt adjanak a pilótáknak a módosított nyomvonal betanulására.

A Haas csapatvezetője, Günther Steiner szerint a Forma-1 szintjén ez egy elfogadhatatlan méretű betli, amit a sorozat nem engedhetne meg magának.

 „Ennek nem lenne szabad megtörténnie. A Forma-1-ben nem. Mégis megtörtént, szóval most ki kell találnunk, hogyan találunk rá megoldást. Az jó dolog, hogy erre a hétvégére kitaláltak valamit, de a jövőben ennek nem lenne szabad újra megtörténnie. Kínos helyzet.”

A katari rázókövekkel már az első alkalommal is problémák adódtak, amikor a mezőny 2021-ben a pályán versenyzett. Azon a hétvégén több pilóta is defektet szenvedett, amire a pálya üzemeltetői új rázóköveket helyeztek el a pályán.

„Ennek már két évvel ezelőtt is jelei voltak, akkor másfajta rázókövekkel. Mostanra olyan megoldást terveztek, amely nem árt a gumiknak, ez azonban nem sikerült” – tette hozzá Steiner, aki szerint a döntéshozók sem látják át teljesen a problémát.

„Legalább tettek valamit. Megváltoztatták a pályahatárokat, így nem hajtunk rá a rázókövekre. Arról azonban nem vagyok meggyőződve, hogy ezzel minden megoldódik. Nem tudom, hogy csak abban a néhány kanyarban jelentkezik-e a probléma. Szerintem nincs annyi információjuk, mint amennyit szeretnének, különben nem is alakult volna ki ez a helyzet. Szóval ha a mai nap után úgy látják, hogy bármennyi esélye is van a defekteknek, akkor húsz körben maximalizálják az abroncsok használhatóságát” – taglalta a vasárnapi kilátásokat Steiner.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Steiner szerint elfogadhatatlanok a katari gumiproblémák az F1 szintjén
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!