Az F1-es naptárból is kikerülhetnek azok a helyszínek, ahol nem lesz megoldás a pályahatárok problémájára - F1VILÁG.HU

Az F1-es naptárból is kikerülhetnek azok a helyszínek, ahol nem lesz megoldás a pályahatárok problémájára

HIRDETÉS
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Mohammed Ben Sulayem figyelmeztet, elveszíthetik a Forma-1-es versenyrendezés jogát azok a versenypályák, ahol rendre problémákat okoz a pályahatárok betartatása.
LUSAIL CITY, QATAR - OCTOBER 06: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Qatar at Lusail International Circuit on October 06, 2023 in Lusail City, Qatar. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

A múlt hétvégi Katari Nagydíjon az egyik fő problémát ez a témakör jelentette a versenyzők számára, a helyzetüket ráadásul nehezítette, hogy a kerékvetők okozta gumiproblémák miatt bizonyos kanyarokban szombatra módosítottak a pályahatárokon. A hétvége során számos köridőt kellett törölni azért, mert a versenyzők nem tartották a fehér vonalakon belül autóikat, a vasárnapi versenyen Sergio Perez például három alkalommal is 5 másodperces időbüntetést kapott az aszfaltcsík folyamatos kiszélesítéséért.

Nem először fordult elő, hogy a pályahatárok problémákat okoznak: Ausztriában hasonló gondokkal küzdött a mezőny, ráadásul már nem először, a versenyszervezők pedig azt ígérték, 2024-re megoldást találnak. Az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem pedig figyelmeztetett, az F1-es versenyrendezés joga a tét.

„Ugyanez volt a probléma Ausztriában is, ott 1200 kihágás volt” – mondta a Motorsport.com kérdésére a szakember. „És azt kell mondjam, gratulálok a versenybíróknak, mert kiszúrták ezeket. De ez a megoldás? Nem.”

„A megoldás az, hogy magán a pályán kell javítani. Tudom, hogy egyesek ellenállnak ebben a kérdésben, de az igazat megvallva, ha nem teszik meg, nem lesz verseny. Ilyen egyszerű. Ezt nem engedhetjük meg.”

Ben Sulayem szerint azok a pályák, ahol a kanyarkiszélesítés problémákat okoz, hatékony megoldással kell, hogy előálljanak.

„Dolgoznunk kell a megoldáson. Az egyik az lehet, hogy csúszóssá tesszük nekik a talajt, amikor kimennek. Senki sem tudja megállítani a versenyzőket – kivéve önmagukat. Gondolkodhatunk a kerékvetők magasságában is. Hogy megsérülnek tőle az autók? Esetleg lehetne némi kavicsot lefektetni oda – a kaviccsal viszont óvatosnak kell lennünk. Milyen mély is legyen? Hiszen azt nem akarjuk, hogy bárki is beragadjon. És mekkora legyen ez a sóderágy? Hiszen nem akarjuk, hogy az autó megsérüljön. Egyensúlyozni kell.”

„De én azt gondolom, nem azon kell lamentálni, hogy hogyan csináljuk. Meg kell csinálnunk! És főleg a versenyzőkre kell hallgatnunk, az ő visszajelzéseikre. Sürgőssé fogom tenni ezt a témát, mert már a jövő évre be kell vezetnünk. Nem engedhetjük meg, hogy ez folytatódjon, pláne ott, ahol folyton találkozunk vele.”

Ausztriában az év korábbi szakaszában ráadásul óriákig tartott, mire a versenybírók átrágták magukat a pályát kiszélesítők listáján, azóta pedig az FIA fokozottan odafigyel erre a kérdéskörre, és távoli műveleti központjából is segítséget kap.

Ben Sulayem azt mondja, a jövőben tovább igyekeznek fejleszteni a technológiát, ehhez azonban forrásokra van szükség.

Hirdetés

„A technológia használata adott lehet. Számos területen alkalmazzuk már, de az FIA-nak több forrásra van szüksége ahhoz, hogy bele tudja invesztálni a sportba. Nem titkolom, több forrásra van szükség. Ez egy 20 millió dolláros művelet itt, és nem tudjuk cipőfűzővel működtetni!”

Az FIA elnöke aztán rátért arra is, egy jobb egyezségre lesz szükségük magával a Forma-1-gyel, hogy beruházhassanak bizonyos technológiákba, és hatékonyabban tudják végezni a munkájukat.

„A megállapodásunknak jobbnak kell lenni. Valamit nem szabad elfelejteni: mi birtokoljuk a bajnokságot. Én képviselem a birtokost, és mi adjuk bérbe a sorozatot. A mi küldetésünk különbözik a Libertyétől, de egy csónakban evezünk. Nagy felelősség van rajtunk, és transzparensnek kell lennünk.”

„Mi elmondjuk, mennyibe kerül a dolog. Egyesek pedig azzal kérkednek, mennyit érnek a csapatok. De az FIA-nak szabadnak kell lennie, és rendelkeznie kell a megfelelő erőforrásokkal, hogy a lehető legjobb módon irányítson. Valahányszor jobbá tudunk válni, jobbá tesszük a csapatokat, és jobbá tesszük a sportágat is.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az F1-es naptárból is kikerülhetnek azok a helyszínek, ahol nem lesz megoldás a pályahatárok problémájára
Vasseur csillapítja a kedélyeket, miután Leclerc kiakadt Sainzra
Leclerc nagyon kiakadt Sainzra a Las Vegas-i verseny után
A Red Bullnál szuperlatívuszokban beszélnek Verstappenről
Verstappen odaszúrt a McLaren-vezérnek: „Eddig csak a leggyorsabb autóval tudtam bajnok lenni!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!