A hétszeres világbajnok a lágy gumikkal vágott neki a versenynek, míg csapattársa, Russell a közepes keverékű gumikkal startolt. Hamilton remek rajtot vett, az 1-es kanyarban pedig kívülről próbált elmenni csapattársa, valamint a pole-ból induló Max Verstappen mellett, a támadási manőver közben azonban hozzáért a másik Mercedeshez.
Az ütközés következtében Hamilton a sóderágyba csúszott és kiesett, míg Russell folytatni tudta, ám a bokszba kényszerült, így pedig a mezőny végére csúszott vissza. Végül innen küzdötte fel magát a 4. helyre. Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója elárulta, Hamiltonnal nehéz helyzetben voltak stratégiailag.
„A rajtrács összes versenyzője közül Lewisnak volt a legkevesebb opciója az elérhető abroncsok számát tekintve, különösen a közepes keverék esetében” – mondta a szakember. „Ez részben a pénteki edzésen megtett köröknek volt köszönhető, mielőtt rájöttünk, hogy gond lehet az abroncsokkal.”
Shovlin hozzátette, bőven benne volt a pakliban, hogy Hamilton a lágyabb gumikkal jobb rajtot vesz majd, ám nem érezték szükségesnek, hogy csapatutasítást alkalmazzanak.
„Mindkét versenyzőnkkel megvitattunk a gumiválasztást a rajtra vonatkozóan vasárnap reggel. Végig ott volt az esély arra, hogy Lewis jobb rajtot vesz a lágy gumikkal, és megelőzi George-ot az 1-es kanyar előtt. Kalkuláltunk ezzel, de tisztában voltak vele, hogy más stratégiákon vannak. Fontos volt, hogy ne veszítsenek időt azzal, hogy egymással versenyeznek, és ez egyértelmű volt.”
„De nem alkalmaztunk csapatutasítást a versenyen, és ami az 1-es kanyarban történt, az egy egyszerű hiba volt.”