Mintegy másfél évvel ezelőtt még a Volkswagen Csoport mindkét brandje aktívan érdeklődött a Forma-1 iránt, és sokáig úgy tűnt, a Porschének van nagyobb esélye arra, hogy az új motorszabályok 2026-os bevezetésekor megérkezzen a száguldó cirkuszba.
A stuttgarti gyártó előrehaladott egyeztetéseket folytatott a Red Bull Racinggel, a tárgyalások viszont zátonyra futottak, ezt követően pedig a Porsche végül bejelentette, hogy egyelőre nem csatlakozik az F1-es küzdelmekhez. Az Audi ugyanakkor belevágott a projektbe, és már gőzerővel fejleszti V6-os erőforrását neuburgi központjában.
Az elmúlt hetekben viszont több olyan pletyka is napvilágot látott, melyek szerint a német autógyártó F1-es debütálása meghiúsul, ezt azonban az Audival szövetségre lépő Sauber vezetősége is cáfolta.
Most a francia Auto Journal ír arról, valóban vannak gondok a színfalak mögött. A lap szerint egész egyszerűen arról van szó, hogy miközben az Audi hónapokkal ezelőtt menesztett vezérigazgatója, Markus Duesmann rendkívüli módon törekedett a Forma-1-es projekt megvalósulására, addig utódja, Gernot Döller már nem ennyire lelkes.
A lap belső forrásaira hivatkozva azt írja, Döllner készen áll arra, hogy kivonja a márkát a Forma-1-es bajnokságból – ez azonban nem jelenti azt, hogy két és fél év múlva nem láthatjuk a Volkswagen Csoportot a száguldó cirkuszban, a projektet ugyanis a Porsche venné át.
Az Auto Journal szerint a stuttgartiak nem a nulláról kezdenék el felépíteni F1-es prgramjukat, hanem az Audiét folytatnák tovább – lényegében tehát egy brandváltás történne, a Porsche pedig 2025 végén kivonulna a Forma-E-ből is, hogy mindent az F1-nek vessen alá.
A francia lap ugyanakkor megemlíti, bár testvérmárkákról van szó az Audi és a Porsche esetében, a két vállalat azért rendkívüli módon rivalizál is egymással, az Audi Sport személyzete számára pedig valóságos megaláztatás lenne, ha a Porsche égisze alatt kellene folytatnia a munkát.