Tárgyalni fog az F1 és az FIA a katari hőség okozta problémákról - F1VILÁG.HU

Tárgyalni fog az F1 és az FIA a katari hőség okozta problémákról

HIRDETÉS
Heteken belül virtuális tárgyalóasztal elé ülnek az F1 döntéshozói annak érdekében, hogy a jövőben elkerülhessék a Katari Nagydíjon kialakult extrém helyzetet, amely során több pilóta is rosszul lett.
LUSAIL CITY, QATAR - OCTOBER 08: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 leads George Russell of Great Britain driving the (63) Mercedes AMG Petronas F1 Team W14, Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team W14 and the rest of the field into turn one at the start during the F1 Grand Prix of Qatar at Lusail International Circuit on October 08, 2023 in Lusail City, Qatar. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202310080564 // Usage for editorial use only //

Nagy visszhangot váltott ki a Forma-1 világában a néhány héttel ezelőtti Katari Nagydíj, amely során a pilótákat akkora hőterhelés érte, hogy többen rosszul lettek az autóban, Lance Stroll több alkalommal rövid időre elájult, Esteban Ocon pedig az autójába hányt. Az FIA tudomásul vette a kialakult helyet súlyosságát, így a Mexikói Nagydíjat követően egy virtuális technikai tárgyalást tart, amely során a caspatokkal karötlve átbeszélik, milyen megoldásokkal hűthetnék jobban a pilótafülkéket. Az FIA a szituáció teljes kielemzését és annak következtetéseit ígérte a megbeszélésre.

Az egyik kihívást az jelenti, hogy bármiféle hűtőberendezés tovább növelné az autók egyébként is tetemes tömegét. Erről Pat Symonds, az F1 technikai vezetője beszélt.

„Beszélni fogunk erről. Az FIA és én is dolgozunk a témán, de a megoldás nem egyértelmű. Az IndyCarban a körülményektől függően választják ki a hűtési megoldásokat. Gyakran alkalmaznak hűtőoverallokat, amelyek több kilogrammal növelik a tömeget. Ez még nem világvége. Ha ilyen irányba akarunk elmozdulni, akkor ki kell számolnunk, ez mivel jár. Egyszer arra a pontra is el kell jutnunk, hogy kijelentjük: a pilótának rendelkeznie kell folyadékutánpótlással az autóban.”

A csapatok mindenesetre támogatják az ilyen irányú törekvéseket. Erről már Zak Brown, a McLaren csapatvezetője beszélt.

„Ha biztonságról van szó, szerintem mindenki egy véleményt képvisel, szóval össze kell hívnunk a legokosabb embereinket, hogy megoldást találjunk. Szerintem mindenki egyetért abban, hogy a kialakult helyzet nem volt pozitív. Biztos vagyok benne, hogy a jövőben ezt a problémát kiküszöböljük” – magyarázta.

Brownnal szemben némileg eltérő véleményt alkotott Toto Wolff, aki szerint nem feltétlenül kellene belenyúlniuk a technikai szabályokba.

„Az én szememben eddig ez volt a legextrémebb hőterhelés, aminek a pilótákat kitettük. Vannak olyan kőkemény emberek, akik azt mondják, ez a munka ezzel jár, amivel részben egyet is értek. A pilótákat szélsőséges helyzetekre kell felkészítenünk, de a legutóbbi talán egy kicsit több volt a kelleténél. A legtöbb pilóta egyetért abban, hogy ezt talán nem kellene.”

„Jó lenne olyan megoldást találni, ami nem igényli azt, hogy nagy lyukakat rúfjunk a pilótafülkébe, mivel ez felveti azt a kérdést, pontosan hogyan is kellene módosítani a technikai szabályokat. Ebbe nem feltétlenül akarunk belemenni, de eközben tiszteletben kell tartanunk a pilóták helyzetét is” – magyarázta a Mercedes csapatvezetője.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Tárgyalni fog az F1 és az FIA a katari hőség okozta problémákról
Hamilton az élen, Verstappen csak 17. Las Vegasban
A Ferrari-főnök szerint „furcsa”, hogy bepanaszolta őket a Red Bull
Bottas rajtbüntetést kap Las Vegasban
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!