Nagy visszhangot váltott ki a Forma-1 világában a néhány héttel ezelőtti Katari Nagydíj, amely során a pilótákat akkora hőterhelés érte, hogy többen rosszul lettek az autóban, Lance Stroll több alkalommal rövid időre elájult, Esteban Ocon pedig az autójába hányt. Az FIA tudomásul vette a kialakult helyet súlyosságát, így a Mexikói Nagydíjat követően egy virtuális technikai tárgyalást tart, amely során a caspatokkal karötlve átbeszélik, milyen megoldásokkal hűthetnék jobban a pilótafülkéket. Az FIA a szituáció teljes kielemzését és annak következtetéseit ígérte a megbeszélésre.
Az egyik kihívást az jelenti, hogy bármiféle hűtőberendezés tovább növelné az autók egyébként is tetemes tömegét. Erről Pat Symonds, az F1 technikai vezetője beszélt.
„Beszélni fogunk erről. Az FIA és én is dolgozunk a témán, de a megoldás nem egyértelmű. Az IndyCarban a körülményektől függően választják ki a hűtési megoldásokat. Gyakran alkalmaznak hűtőoverallokat, amelyek több kilogrammal növelik a tömeget. Ez még nem világvége. Ha ilyen irányba akarunk elmozdulni, akkor ki kell számolnunk, ez mivel jár. Egyszer arra a pontra is el kell jutnunk, hogy kijelentjük: a pilótának rendelkeznie kell folyadékutánpótlással az autóban.”
A csapatok mindenesetre támogatják az ilyen irányú törekvéseket. Erről már Zak Brown, a McLaren csapatvezetője beszélt.
„Ha biztonságról van szó, szerintem mindenki egy véleményt képvisel, szóval össze kell hívnunk a legokosabb embereinket, hogy megoldást találjunk. Szerintem mindenki egyetért abban, hogy a kialakult helyzet nem volt pozitív. Biztos vagyok benne, hogy a jövőben ezt a problémát kiküszöböljük” – magyarázta.
Brownnal szemben némileg eltérő véleményt alkotott Toto Wolff, aki szerint nem feltétlenül kellene belenyúlniuk a technikai szabályokba.
„Az én szememben eddig ez volt a legextrémebb hőterhelés, aminek a pilótákat kitettük. Vannak olyan kőkemény emberek, akik azt mondják, ez a munka ezzel jár, amivel részben egyet is értek. A pilótákat szélsőséges helyzetekre kell felkészítenünk, de a legutóbbi talán egy kicsit több volt a kelleténél. A legtöbb pilóta egyetért abban, hogy ezt talán nem kellene.”
„Jó lenne olyan megoldást találni, ami nem igényli azt, hogy nagy lyukakat rúfjunk a pilótafülkébe, mivel ez felveti azt a kérdést, pontosan hogyan is kellene módosítani a technikai szabályokat. Ebbe nem feltétlenül akarunk belemenni, de eközben tiszteletben kell tartanunk a pilóták helyzetét is” – magyarázta a Mercedes csapatvezetője.