A pole pozícióból rajtoló monacói egy kiábrándító verseny után csak a 6. helyen szelte át a célvonalat Austinban, nem sokkal a leintés után pedig jött a fekete leves: Leclerc-t a versenybírók kizárták a futamból, miután kiderült, hogy autójának kopólemeze a szabályokban foglaltaknál jelentősebb mértékben elhasználódott. Nem ő volt az egyetlen: a másodikként befutó Lewis Hamiltont ugyancsak kizárták hasonló szabályszegés miatt.
A verseny után a Ferrari sportigazgatója, Diego Ioverno elárulta, hogyan kerültek bele ebbe a kellemetlen helyzetbe.
„A mi autónk néhány tizedmilliméterrel volt a minimális érték alatt, de ez elegendő volt ahhoz, hogy a versenybírók szabálytalannak minősítsék” – mondta a szakember. „A sprinthétvége nagyon különlegesnek számít. Nagyon kevés idő van az autó felkészítésére, gyakorlatilag egyetlen edzés, és aztán megy is a parc fermébe.”
„Tudtuk, hogy nehéz lesz a hasmagasság terén, és ez volt az oka annak, hogy még meg is emeltük az autót a nyitóedzés során. És szerintünk rendben is kellett volna, hogy legyen. De tény, hogy valahogy túlságosan marginális lett a dolog. Ehhez hozzájárult a szél is, aminek megváltozott az iránya, és erősebb intenzitású is lett, mint azt előre jelezték – emiatt pedig végül nem lett szabályos végül az autónk.”
„Utólag, visszatekintve a hétvégére, jobban meg kellett volna emelnünk az autót, de akkor teljesítményt veszítettünk volna. És mint tudják, mi mindig azért vagyunk itt, hogy optimalizáljuk a saját teljesítményünket.”