A hétszeres világbajnok a 2. helyen ért célba Austinban, a versenyt követően azonban autója megbukott a technikai ellenőrzésen: kiderült, az autó alján található kopópanel hátsó része a megengedettnél jobban elhasználódott. A brit pilótát emiatt kizárták a versenyből, és hasonlóan járt a Ferrari monacói pilótája, Charles Leclerc is.
A Scuderia sportigazgatója, Diego Ioverno a futam után elárulta, több tényező, köztük a sprintfutamos formátum, valamint a szél is hozzájárult ahhoz, hogy autójuk végül szabálytalan lett a futamon, és hasonlóról beszélt Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója is. A szakember rámutatott, annak, hogy nem sokat tudtak gyakorolni hétvégén, igazán komoly jelentősége volt ebben a kérdésben.
“Természetesen nagyon csalódottak vagyunk amiatt, hogy elveszítettük a dobogós eredményt” – mondta a szakember. “Sajnos ez az egyik hátulütője a sprintformátumnak, hiszen csupán egy órát körözhetünk a parc fermé előtt. Az, hogy nem köröztünk egy versenytávra elegendő üzemanyaggal a nyitóedzésen egy ilyen hepehupás pályán, kiegészítve a pálya azon részeivel, ahová a versenyzőknek pozicionálniuk kell autóikat a nagydíj során, mind hozzájárultak ahhoz, hogy a kopólap jobban elhasználódott, mint vártuk.”
“Tanulni fogunk belőle, ugyanakkor viszont magunkkal visszük a versenyhétvége pozitívumait is.”