A versenyen a hétszeres világbajnok a 2. helyen futott be a győztes Max Verstappen mögött, nem sokkal a leintés után azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenybírói megerősítették, Hamilton autójának kopólemeze a megengedettnél jobban elhasználódott, emiatt pedig kizárták őt a versenyből. Hasonlóképp járt a Ferrari monacói versenyzője, Charles Leclerc is.
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója elismerte, utólag már tudják, hibáztak, a sprintfutamos hétvége első – és egyetlen – szabadedzése után azonban még semmi nem utalt arra, hogy gondban lehetnek.
„Az austini egy nagyon hepehupás aszfalttal rendelkező pálya, ezért egy kicsit sebezhetőbbek vagyunk az autó fenekezését illetően. Egész egyszerűen nem hagytunk magunknak elegendőmozgásteret az első szabadedzés végén” – árulta el a szakember.
„Amikor elvégeztük a beállításokat, ellenőriztük a kopólemezt, és minden rendben volt, érintetten volt az első edzés után. De a verseny eredménye magáért beszél. Szabálytalanok voltunk, szóval egyértelmű, hogy egy kicsit magasabbra kellett volna állítanunk az autónkat, hogy nagyobb mozgásterünk legyen. Ez természetesen egy hiba, egy értető hiba egy sprinthétvégén, ahol sokkal nehezebb jól eltalálni a dolgokat – főleg egy ilyen hepehupás pályán.”
„De megtanultunk egy leckét a jövőre vonatkozóan, hogy a jövőben nagyobb teret kell hagynunk magunknak, főleg egy olyan pályán, ahol ennyi bukkanó van.”
Allison hozzátette, bár csalódottak, az mindenképpen optimizmussal tölti el őket, hogy az Austinban pályára vitt új padlólemez remekül bevált.
„A kizárás természetesen nagy csapás. Nyomorult érzés. Fáj, és ezt mindenki érzi” – fogalmazott a technikai igazgató. „Mindenki dühös, bizonyos fokig feszélyezett, hiszen nem szeretünk a szabályok rossz oldalára kerülni, és csak siránkozni az elveszített pontokon.”
„Egy-két nap, és elkezd enyhülni a fájdalom, és egy sokkal elégedettebb érzés váltja fel, ami abból fakad, hogy ezen a hétvégén sikerült előre lépnünk az autónkkal, amit nehéz megtenni. Nekünk viszont sikerült, tisztességesen megcsináltuk. A bajnokságból négy verseny van hátra, és biztos vagyok benne, hogy ezen a négy versenyen szabályosak lesznek a kopólemezeink.”
„A kezdeti fájdalmat, csalódottságot és frusztrációt felváltja a napfényes optimizmus, hiszen tudjuk, hogy az autó ragyogóan festett ezzel a fejlesztési csomaggal, és van még négy versenyünk arra, hogy megmutassuk, mit tudunk kezdeni vele.”