A hétseres világbajnok a 6. rajtkockát szerezte meg a mexikóvárosi kvalifikáción, az időmérőt követően azonban beidézték őt a stewardok, miután felmerült a gyanú, hogy az időmérő edzés első szakaszában (Q1) nem lassított le megfelelően akkor, amikor sárga zászlókat lengettek a pályán.
A versenybírók meghallgatták Hamiltont és a Mercedes képviselőjét, megvizsgálták a rendelkezésre álló adatokat, videófelvételeket és telemetriai adatokat, és végül megállapították, hogy Hamiltonnak nem lengettek sárga zászlókat, és a sárga zászlókra figyelmeztető jelzések sem jelentek meg számára az 1-es kanyar előtt, és amint bement a 2-es kanyarba, zöld jelzés volt érvényben, majd kétszer felvillant a sárga jelzés a panelen, mielőtt el is tűnt. A versenyző az említett miniszektorban valamivel lassabban haladt, mint a korábbi körben.
A versenybírók pedig megállapították, Hamilton nem szegte meg a szabályokat, így értelemszerűn büntetést sem kapott.
Hamiltonnal ellentétben viszont a sárga zászlós jelzés figyelmen kívül hagyása miatt 10 rajthelyes büntetést kapott Logan Sargeant. A Williams pilótája egyértelműen vétett a szabályok ellen, hiszen a jelzések ellenére megelőzte Yuki Tsunodát az időmérőn.
Mindeközben Max Verstappent, George Russellt és Fernando Alonsót más jellegű eset miatt vizsgálták: mindhárman a bokszutca végén akadályozták versenytársaikat a gyanú szerint – Verstappen lassú haladással, Russell és Alonso pedig a bokszutca végén történt megállással.
Mindhármukat beidézték a versenybírók, ám végül egyiküket sem büntették meg, a stewardok pedig megjegyezték, hozzájuk hasonlóan még jó néhány autó lelassított a bokszutca végén, vagy a bokszkijáratnál a második biztonsági autós vonalig. A versenybírók megállapították, hogy az incidensek második és az első biztonsági autós vonal közötti szakaszra meghatározott minimumidő miatt történtek, melyet azért vezettek be, hogy a versenyautók ne torlódjanak fel a pályán az időmérő során. Miközben ezt a köridőt tiszteletben kell tartaniuk, ellentétes elvárás tőlük az, hogy ne hajtsanak lassan – vagy álljanak meg a bokszutca végén –, ebben pedig a versenyirányítás is egyetért. Az érintettek egyetértettek abban, hogy jobb, ha az autók a bokszutcában, vagy a bokszkijáraton torlódnak fel egymás mögött, mintha a pályán, potenciálisan veszélyes szituációban történne meg ilyesmi.
A stewardok szerint minden érintett versenyző jóhiszeműen járt el, a biztonságot előtérbe helyezve.