A Mercedes az idei évre kitartott úgynevezett zero-pod koncepciója mellett, ám hamar, már az év első versenyhétvégéjén rá kellett jönnie, gyökeres változtatásokra lesz szükség annak érdekében, hogy visszatérjen a győztesek útjára. A csapat így tavasszal teljesen átszabta idei versenyautóját, és egy új fejlesztési irányba indult el, a W14-es modell alapvető problémáira azonban nem sikerült gyógyírt találni.
A Mercedesnél ugyanakkor abban bíznak, azzal, hogy teljesen új alapokra helyezték a jövő évi autó fejlesztését, képesek lesznek arra, hogy közelebb kerüljenek az élmezőnyhöz, és ismét a győzelmekért csatázzanak a Forma-1-ben. Toto Wolff szerint az, hogy jó döntést hoztak a jövő évi fejlesztések kapcsán, bizonyítást nyert a múlt hétvégi Brazil Nagydíjon is, ahol az autó gyengesége miatt egész egyszerűen nem tudtak jó eredményt elérni a versenyzők.
Arra a kérdésre, hogy az interlagosi gyenge forma miatt megingott-e a csapat önbizalma azzal kapcsolatban, hogy jól kiismerték a tavaly bevezetett új technikai szabályokat, Wolff határozottan így felelt: “Nem, azt gondolom, sokkal inkább azt erősítette meg, hogy azok a lépések, amiket tettünk, szükségesek. Most legalább tudjuk, hogy megerősítést nyert az, hogy az alapvető változtatások iránya helyes. Tavaly úgy távoztunk az interlagosi hétvégéről, hogy abszolút megsemmisítettük az ellenfeleket szombaton és vasárnap, és úgy voltunk vele, ‘helyesen tesszük, hogy folytatjuk azzal a kasztnival, amink van?’.”
“Most pedig már teljesen világos. És ez borzasztó érzés az egész csapat számára. És bárcsak elkezdhetnénk már az új szezont, és koncentrálhatnánk az új autóra.”
Teljesen új alapokra helyezték a 2024-es autó fejlesztését
Interlagosban a sprintfutamos formátum nagyon megnehezítette a Mercedes dolgát, hiszen a pénteki időmérő kezdete után már nem lehetett változtatni a beállításokon. Wolff elárulta, felmerült, hogy kiemelik az autókat a parc ferméből, és elindulnak egy új irányba, bevállalva ezzel azt, hogy a bokszból rajtolnak, ezt azonban végül elvetették.
“Alapvetően nem tudtuk, hol is változtatnánk rajta, mivel egy komolyabb problémáról beszélünk. Gondolkodtunk rajta, de amikor a pontok maximalizálására törekszünk, feltehetően az volt a helyes dolog, hogy így folytattuk” – magyarázta a Mercedes-főnök, majd beszélt arról is, úgy érzi, pontosan tudják, mi a baj az idei autóval, noha természetesen nem lehet biztos abban, hogy a 2024-es modell telitalálat lesz.
“Az elmúlt 13 évben soha nem éreztem magam optimistának vagy magabiztosnak. Ez talán inkább az én problémám, az én beállítottságom, nálam a pohár mindig félig üres. De amit tudunk, hogy teljesen átalakítjuk az autót, és az elmúlt 8 évhez képest jelenleg kívülállók vagyunk, akkor ugyanis az élen voltunk, erősek voltunk, és megvolt a struktúránk és szakembergárdánk, hogy az élen harcoljunk.”
“Az idei autó fejlesztése pedig tulajdonképpen inkább csak vakolat, amit felteszünk egy olyasvalamire, ami nem jó.”