Red Bull: Hiba volna, ha hozzá sem nyúlnánk az autóhoz 2024-re - F1VILÁG.HU

Red Bull: Hiba volna, ha hozzá sem nyúlnánk az autóhoz 2024-re

HIRDETÉS
Habár a Red Bull idei versenyautója abszolút dominál a Forma-1-ben, az energiaital-gyárosok azt mondják, muszáj lesz előrelépéseket tenniük, ha 2024-ben is az élen akarnak maradni, az ellenfelek ugyanis nagy léptekkel zárkóznak fel.

A Red Bull csapata a szezon eddigi 20 versenyéből 19-et megnyert, a világbajnoki címeket pedig már hetekkel ezelőtt bebiztosította, és már jó ideje a jövő évi, RB20-as kódjelű modell fejlesztésére fókuszál. Bár arra nem kell számítani, hogy az osztrák csapat gyökeresen átalakítja majd versenyautóját a következő idényre, a Red Bull főmérnöke, Paul Monaghan szerint hiba volna hátradőlniük, hiszen pontosan tudják, az ellenfelek minden követ megmozgatnak azért, hogy nagy lépéseket tegyenek meg 2024-re.

„Hiba lenne a részünkről, ha hozzá sem nyúlnánk, hiszen az ellenfeleink egyre közelebb kerülnek” — magyarázta a szakember az autó fejlesztésével kapcsolatban „A szabályok viszont meglehetősen szűkös kereteket biztosítanak a korábbi évekhez, a korábbi generációs autókhoz képest, akkor egy kicsit több mindenen tudtunk változtatni.”

„Talán nem lenne meglepő, ha azt mondanám, a 2024-es autó az idei evolúciója lesz, hiszen ostobaság volna eldobni ezt a koncepciót. Ugyanakkor viszont fejlődést kell elérnünk vele, találnunk kell némi köridőt. Az ellenfelek a nyakunkon vannak, ha pedig előre tudnak lépni, akkor jobb, ha mi nagyobb előrelépést teszünk.”

„De az RB20-asra rengeteg idei lecke, és a jelenlegi autó előnyei is felkerülnek, és aztán majd Bahreinben meglátjuk, hogy kellően jó munkát végeztünk-e.”

A Red Bull dolga mindenesetre az elmúlt hetekben könnyebbé vált, hiszen most már több időt tölthet el aerodinamikai teszteléssel, mint egy éve, miután az istállót korábban megbüntették a pénzügyi szabályok 2021-es megszegése miatt. Monaghan azt mondja, óriási előny az, hogy szakembereik az elmúlt 12 hónapban megtanultak rendkívül hatékonyan dolgozni.

„Ez arra kényszerített bennünket, hogy ismét odafigyeljünk a hatékonyságra annak kapcsán, hogy mit is tesztelünk a szélcsatornában, illetve a CFD-technológiával. És miközben mindenkire vonatkoznak megszorítások, mindenki hatékonyságra törekszik — ennek köszönhető az, hogy apró előrelépéseket tettünk.”

„Nem gondolom, hogy forradalmiak lesznek, de ezen finomítások bármelyike előnyt jelent majd, mert hatékonyabban tudjuk felhasználni azt a néhány falatnyi extra tesztlehetőséget, amit kapni fogunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Red Bull: Hiba volna, ha hozzá sem nyúlnánk az autóhoz 2024-re
Alonso elismeri, fájt a kiesés 400. F1-es nagydíján
A Mercedes-főnök szerint a Red Bull teljesítményében is megmutatkozik már a távozók miatti feszültség
Wolff: A versenybírók világossá tették, a jövőben nem lehet úgy versenyezni, ahogy Verstappen szokott
Norris: Imádom a kemény csatákat, de Verstappen túl messzire ment

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!