A spanyol pilóta 10 rajthelyes büntetést kapott a szezon utolsó előtti versenyére, mégpedig azért, mert autója olyan súlyos károkat szenvedett, amikor ráhajtott egy fellazult csatornafedélre az első szabadedzésen, hogy a kasztni, a váltó és a motor mellett az akkumulátort is ki kellett cserélnie a csapatnak. Mivel ebből a komponensből az idei harmadikat kellett beépíteni Sainz autójába, a szabályok szerint 10 rajthelyes büntetést kapott.
A versenybírók közleményükben elismerték, szerettek volna vis maiorra hivatkozva kivételt tenni, a Sportszabályzat alapján azonban nincs felhatalmazásuk erre. Sainz így hiába szerezte meg a 2. helyet az időmérőn, csak a 12. pozícióból rajtolhatott. Végül hatodikként intette le a kockás zászló.
A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur azt mondja, semmiféle előnnyel nem járt volna számukra, ha az FIA kivételt tesz.
„Nem egy könnyű helyzet” — ismerte el a francia szakember. „Az előnnyel jár, ha adnak egy új garnitúra gumit, vagy egy motort. De az akkumulátorban nincs teljesítmény.”
A Ferrari természetesen szeretne anyagi kompenzációt kapni a történtekért, hiszen súlyos anyagi károk keletkeztek.
„A héten lesz időnk beszélni erről. Nem volt valami fair döntés a körülmények függvényében. Nagyon kemény volt Carlos és a csapat számára, és beszélnünk kell az incidens körülményeiről, mert nem csupán arról van szó, hogy feljött egy csatornafedél.”
Vasseur rámutatott, súlyos gondatlanság gyanúja merül fel akkor, amikor arról beszélünk, hogy a csatornafedél miatt meglengetett sárga zászlók, majd az edzés megszakítása között 1 perc eltelt.
„Volt egy perc a sárga zászló és a piros zászló között. 1 másodperc persze álomszerű lett volna. Viszont meglengették a sárgát, ez pedig azt jelenti, hogy láttak valamit, és beletelt egy percbe, mire bemutatták a piros zászlót.”