A száguldó cirkusz mezőnye ezen a hétvégén az év utolsó versenyhétvégéjét teljesíti, és nemcsak a bajnoki ezüstéremért, hanem a 4. helyért is nagy csata zajlik a konstruktőrök között. A McLaren előnye ugyanis mindössze 11 pont az Aston Martinnal szemben, így egy igazán izgalmas küzdelemre van kilátás Abu Dhabiban. Mike Krack csapatfőnök ugyanakkor azt mondja, egész egyszerűen megpróbálják a lehető legjobb formájukat nyújtani — anélkül, hogy túlzottan ráfeszülnének a 4. helyért folyó küzdelemre.
„Számomra ez semmin sem változtat a két-három versennyel ezelőtti helyzethez képest. Csak arra lehetünk hatással, amit mi magunk csinálunk. Először is, gyors autóra lesz szükségünk Abu Dhabiban, mivel hátrányban vagyunk. Szóval nem védekezünk, padlóig kell nyomnunk, aztán majd meglátjuk. A tőlünk telhető legjobbat kell nyújtanunk, és aztán meglátjuk, milyen eredmény születik.”
Krack visszautasította azt az állítást is, miszerint az Aston Martin az elmúlt időszakban újra rátalált önmagára, miután igencsak elveszettnek tűnt, amikor néhány versenyhétvégén különféle aerodinamikai megoldásokat próbálgatott.
„Nem voltunk elveszve. De talán arrogáns lenne azt mondani, hogy megbirkóztunk mindennel. Számos alkalommal elmondtam, hogy ezek az autók rendkívül komplexek. Szóval még nekünk is rengeteget kell tanulnunk. Úgyhogy nem fogom azt mondani, hogy megbirkóztunk mindennel. De rengeteget tanultunk idén.”
Az, hogy az Aston Martin még harcban lehet a konstruktőri 4. helyért, nagyban köszönhető annak is, hogy Lance Stroll Brazíliában és Las Vegasban is erős teljesítményt tudott nyújtani: a kanadai mindkét helyszínen ötödikként ért célba.
„Jó verseny volt, de két hete, Brazíliában is jó versenyt futott” — mondta Mike Krack, amikor a Motorsport.com Stroll teljesítményéről kérdezte. „Azt gondolom, a kulcs most az volt, hogy sikerült jól megérteni a gumikat és a stratégiát. Mindig az volt a terv, hogy valami olyasmit csináljunk, mint itt.”
„Volt némi szerencsénk is az elején, amikor rengeteg pozíciót nyertünk. Ha megnézzük, kinek mennyi kemény keveréke maradt, illetve kinek nem, Esteban Ocon kivételével senkinek sem jött össze a pontszerzés azok közül, akiknek nem volt két garnitúrája.”
„Elkezdett önbizalmat nyerni, az eredmények pedig jöttek — és ilyenkor még magabiztosabb lesz az ember. Az időmérőn kiesett a Q2-ben, de nem volt dráma, mivel építeni tudott az önbizalomra. Ezeket a dolgokat nem lehet mérni. Jó látni, hogy remekül kezelte a gumikat vasárnap, és meg tudott előzni néhány riválist. Összességében tehát, ha sikerül jól összerakni a dolgokat, az eredmények is jönnek.”
Fernando Alonso első kanyarban történt balesetével kapcsolatban a csapatfőnök azt mondta: „Azt mondta, meglepte az alacsony tapadás, így megpördült. De nem tudom, hogy olaj volt-e a pályán, vagy por. Nagyon-nagyon nehéz volt.”
„Nem tudom, később mi történt Landóval [Norris], de számomra úgy tűnt, hogy ott is volt valami ilyesmi. A guminyomások igencsak alacsonyak voltak. Már a rajtrácsra vezető körökben is nagyon-nagyon nehéz dolguk volt a versenyzőknek.”