Max Verstappen első, 2021-es világbajnoki címe óta ismét hangzatos névként cseng a Honda a Forma-1-ben, ez azonban egy sötét időszak után következett be. A japán márka egy hosszú távollét után 2015-ben motorgyártóként a McLaren csapatával tért vissza a száguldó cirkuszba, ám a velük eltöltött három év katasztrofálisan alakult számukra.
Akkoriban látszólag egyetlen csapat sem tudta komolyan venni a japánok próbálkozását, ám a Renault-val elégedetlen Red Bull kilógott a sorból. Ők gyári csapattá akartak előrelépni, így a 2018-as idényre egyfajta felkészülési szezonként tekintve beszerelték leánycsapatuk autóiba a Honda erőforrásait, hogy aztán 2019-ben a Red Bull autóban is ezeket használják. Az akkor még Toro Rosso néven futó istálló csapatfőnöke, Franz Tost elárulta, egyesek egyenesen őrültnek tartották őket a döntés miatt.
„Amikor 2018-ban aláírtuk a szerződést, mi váltunk a Honda gyári csapatává. Emlékeim szerint az egész paddock kinevetett minket. A McLaren csapattagjai odajöttek hozzám, és azt mondták, őrültek vagyunk. Azt mondtam nekik: uraim, erre térjünk vissza öt év múlva. Végül sokkal hamarabb nyilvánvalóvá vált, hogy jól döntöttünk.”
A 2018-as idény második versenyhétvégéjén, Bahreinben Pierre Gasly a negyedik helyen ért célba, amely eredményt a McLarennek három év alatt egyszer sem sikerült elérnie. Ezt a következő évben két top 3-as helyezés, 2020-ban pedig egy váratlan futamgyőzelem kísérte Olaszországban, ahol Pierre Gasly állhatott fel a dobogó legfelső fokára.
„Fantasztikus együttműködés lett belőle. Sikerrel jártunk” – tette hozzá az év végén leköszönő Tost.