A gyakorláson mind a 10 csapat képviseltette magát, ráadásul két autóval körözhetett mindenki, az egyikbe pedig olyan pilótát kellett beültetniük, aki legfeljebb két F1-es versenyen állt rajthoz korábban. A Ferrarival az egyik autón Carlos Sainz és Charles Leclerc osztozott, a másik versenygépet pedig Robert Shwartzman vezethette.
A három versenyző összesen 258 kört tett meg, ebből Shwartzman egymaga 123-at, míg délelőtt Sainz 69-et, délután pedig Leclerc összesen 66-ot. Sainz a Pirelli három gumikeverékét is tesztelte Abu Dhabiban: a C2-es vegyülettel kezdett, majd a C5-ösre, később pedig a C3-asra váltott. A leglágyabb keverékkel egy 1 perc 24,769 másodperces kört futott, ez volt a leggyorsabb kör az ebédszünetig.
Délután aztán Leclerc vette át az SF-23-as volánját, ő a C5-ös, a C1-es és a C4-es keverékekkel dolgozott, végül 1 perc 25,371 másodperces legjobb köridőt ért el.
A másik autóval Shwartzman a C4-es, a C3-as és a C5-ös gumikeverékekkel dolgozott, leggyorsabb körét azonban félbe kellett szakítania, miután Ayumu Iwasa leálló AlphaTaurija miatt előkerültek a piros zászlók.
„Mozgalmas nap volt, sokat köröztünk, mely során számos dolgot teszteltünk, és összesen 123 körig jutottam” — mondta Shwartzman a nap végén. „A csapat és én is elégedett vagyok azzal, ahogy a tesztnap alakult, és nagyon élveztem, hogy ismét egy teljes napon át Forma-1-es autót vezethettem.”
„Megtettünk néhány versenyszimulációt is, ami lehetővé tette, hogy megnézzük a tempónkat a gumidegradációval együtt, és egyértelműen sikerült értékes információkat gyűjteni. A nap végén egy kicsit a teljesítményre is rámentünk. Sajnos az egyiket ilyen etapomat megszakította a piros zászló, a másikat pedig a forgalom.”