Ferrari: Be kellett látnunk, 2024-ben másmilyen versenyautóra lesz szükségünk - F1VILÁG.HU

Ferrari: Be kellett látnunk, 2024-ben másmilyen versenyautóra lesz szükségünk

HIRDETÉS
Teljesen új alapokra helyezte 2024-es versenyautójának fejlesztését a Ferrari Forma-1-es csapata — árulta el az olasz istálló technikai igazgatója, Enrico Cardile.
2 - GP OLANDA F1/2023 - VENERDI 25/08/2023 - credit: @Scuderia Ferrari Press Office Charles Leclerc

A maranellói gárda a 2022-ben megszerzett bajnoki ezüstérem után abban bízott, 2023-ban esélye lesz arra, hogy harcba szálljon a Red Bull Racinggel, és le is győzze az osztrák csapatot. A Ferrarinak azonban hamar rá kellett jönnie, ellenfelük olyan nagy előnyben van velük szemben, hogy jóformán esélytelenül kell nekivágniuk az idénynek.

A Ferrari végül egyetlen győzelmet tudott szerezni idén Carlos Sainz révén, Szingapúrban, végül azonban a 2. helyet is elbukta a Mercedes csapatával szemben. Maranellóban természetesen gőzerővel folyik a 2024-es versenyautó fejlesztése, melyet várhatóan február közepén mutatnak majd be a nagyközönségnek. A csapat technikai igazgatója, Enrico Cardile pedig néhány részletet is elárult a minap a jövő évi modell kapcsán.

„Az SF-23-as versenygépünk a 2022-es autó evolúciójaként készült azzal a céllal, hogy javítsunk a korábbi versenyautó korlátozó tényezőin. Összességében elértük a célunkat, hiszen az autó ugyanazt hozta, amit a szimulációk során láttunk, szóval ebből a szempontból nem voltak meglepetések” — mondta a szakember a Motorsport.com című lap olasz kiadásának nyilatkozva. „A probléma az volt, hogy már az előszezoni teszten realizáltuk, hogy az az irány, amerre elindultunk, nem a legjobban teljesítő és legjobban kifizetődő irány. Ezt követően pedig felül kellett vizsgálnunk a céljainkat az aerodinamikai fejlesztések terén, és meg kellett próbálnunk behozni a lemaradást.”

„Az első lépés az a fejlesztési csomag volt, amit Spanyolországba vittünk, ahol változtattunk a padlólemezen és az oldalszekrényeken, majd ezt egy újabb fejlesztés követte Ausztriában. Ezután viszont a kasztni terén korlátokkal szembesültünk.”

„A 2024-es versenyautó esetében lapozunk egyet, a projekt más, és megértettük, hogy ahhoz, hogy elérjük a céljainkat, egy másmilyen autóra lesz szükségünk. Ennek eredményeképp a jövő évi autónk egy másképp megtervezett versenygép lesz a 2022-ben pályára vitt koncepcióhoz képest. A korlátozó tényezők főként a kasztnira vonatkoztak.”

Cardile beszélt arról is, mindenképpen megpróbálnak előrelépéseket tenni azzal kapcsolatban is, hogy a Ferrari autója ne legyen annyira érzékeny a szélre, mint elődje.

„Minél több leszorítóerőt veszítesz, annál jobban szenvedsz a széltől. Ez az autó aerodinamikai kialakításának köszönhető. Megpróbáljuk megoldani a problémát, hiszen a versenyző önbizalma az autóban ezen tényezőn is múlik. Megfelelő körülmények között jó teljesítményt nyújtunk, és a hozzánk képest valósággal szárnyaló Red Bullt leszámítva nem vagyunk annyira rosszak. Ha azonban a szél hozzáadódik egy bizonyos elfordulási szöghöz, a versenyző önbizalmat veszít, mert nem tudja, mikor jön a széllökés, milyen irányba fúj be, és az miképp befolyásolja az autó viselkedését.”

A szakembert aztán arról is megkérdezték, mi az oka annak, hogy a Ferrari autója egy körön olykor igencsak ütőképesnek mutatkozott, a versenytempó tekintetében viszont képtelen volt tartani a lépést a Red Bull-lal.

„A magunk részéről úgy gondoljuk, hogy tudjuk, miért volt rosszabb a teljesítményünk a versenyeken. Úgy hisszük, hogy ez az autó aerodinamikai térképének és a leszorítőerőnek köszönhető. Viszont kevésbé könnyű megérteni, hogy mi határozza meg a kvalifikáció és a verseny közti teljesítménykülönbséget. A Mercedesnél is tavaly év vége óta láthattuk ezt a viselkedést, a versenyen jobb teljesítményt nyújtottak, mint az időmérőn, de erre a kérdésre nincs pontos válaszom.”

Hirdetés

„A gumikopással kapcsolatos probléma szintúgy az autó aerodinamikai viselkedésével áll összefüggésben. Hacsak a felfüggesztés nem teljesen rossz kinematikai vagy egyéb szempontból, akkor nincs akkora hatása, mint az aerodinamikának. Az autónk erőssége a kis sebességű kanyarokban nyújtott teljesítmény volt, de ennek megfizettük az árát a középgyors, és egy kicsit a tempós kanyarokban is. 2022-ben épp ellenkezőleg volt, szóval az aerodinamikai fejlesztéseket úgy alakítottuk ki, hogy javítsunk a lassabb kanyarokban.”

Cardile ugyanakkor hozzátette, nem lehetetlen olyan autóval előállni, mely minden kanyarban jól teljesít: „A Red Bull is bizonyítja, hogy nem lehetetlen, csak kemény munkára és megfelelő célokra van szükség.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Ferrari: Be kellett látnunk, 2024-ben másmilyen versenyautóra lesz szükségünk
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!