Mint ismert, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még hónapokkal ezelőtt fogadta el az Andretti pályázatát, így a szervezet jóváhagyta, hogy az amerikai versenyistálló csatlakozzon a királykategória mezőnyéhez. Ez persze nem olyan egyszerű, hiszen az Andrettinek a következő lépésben a Forma-1 jogtulajdonosával, és tulajdonképpen a többi istállóval is meg kellene egyeznie, márpedig ez egyáltalán nem lesz egyszerű feladat.
Több csapat mellett ugyanis a Ferrari is azon az állásponton van, a Forma-1-nek jelenleg nem igazán van szüksége új istállóra — ha pedig mégis csatlakozna egy csapat, az értékes kellene, hogy legyen a királykategória számára.
Arra a kérdésre, hogy mi a Ferrari álláspontja egy 11. F1-es csapattal kapcsolatban, Fred Vasseur csapatfőnök kifejtette: „Attól függ, milyen lenne a 11. csapat. Papíron mindig van hely egy 11. csapatnak, feltéve, hogy az istállók kapnak valamit a Forma-1-től.”
„Beszéltünk korábban a csapat nemzetiségéről, de számomra nem ez a helyes megközelítése a dolgoknak. Az F1 ott sikeres, ahol győztes versenyzők vannak. Jelenleg Hollandia az egyik ország, ahol a Forma-1 a legnagyobb figyelmet kapja, hiszen ott van Verstappen. A pilóták nemzetiségének kérdése ez, nem a csapatoké. És már van egy amerikai csapatunk, a Haas. Ha pedig már az Andrettiről beszélünk, feltételezem, hogy ugyanazzal a megközelítéssel érkezne, mint a Haas.”
„Ha tényleg sikeresek akarunk lenni az Egyesült Államokban, akkor inkább arra lenne szükség, hogy legyenek amerikai versenyzők, és sikeresen szerepeljenek — nem pedig amerikai istállókra.”
Vasseur számára az sem nyom olyan sokat a latba, hogy az Andretti egy amerikai autógyártó, a General Motors (Cadillac) erőforrásait hozná magával a Forma-1-be.
„Ami engem illet, rendben van, hogy legyen egy 11. csapat és egy újabb motorgyártó, miért ne? De nem szabad elfelejtenünk, hogy amikor négy-öt éve megnyitottuk a lehetőséget egy 11. istálló felé, a helyzet teljesen más volt, mint most. Ami a Concorde Egyezményt illeti, a Ferrari aláírta, a Mercedes aláírta, de a Honda majdnem kiszállt, és végül a Renault is a folytatás mellett döntött. Ez azt jelenti, hogy két gyártó és egy motorszállító volt, aki folytatta volna további 5 évig.”
„Belementünk a 11. csapatba, de ha ez a csapat a Forma-1-ben jelenlévő 10 istálló közül akár csak eggyel nem jutott volna megállapodásra, és gyártóként vagy motorszállítóként akart volna csatlakozni, megoldást kellett volna találnunk az F1 jólléte miatt. 6 motorszállítónk van, néhány kollégám szerint túl sok, hiszen minden egyes motorgyártónak két istállót szeretnénk, és nem ez a helyzet. De visszatérve ahhoz, amit korábban mondtam, ez a jelenlegi helyzetben is sem csapat kérdése, sokkal inkább a versenyzők nemzetiségének kérdése.”