A Mercedes és a Ferrari egészen az Abu Dhabi Nagydíjig csatázott egymással a bajnoki ezüstéremért, végül a német csapat végzett az előkelőbb pozícióban, aminek persze vannak előnyei, ugyanakkor viszont hátrányai is. Mivel a csapat a 2. helyen zárta a konstruktőri versenyét, a kereskedelmi bevételekből több pénzt kaphat, a Forma-1 sportszabályzata szerint viszont kevesebb időt tölthet el szélcsatornás -és CFD-technológiás fejlesztésekkel, mint a mögötte végző alakulatok.
„A pénz és a bónuszok szempontjából jobb a 2. hely, de a szélcsatornás idő szempontjából jobb a 3. helyen végezni” — mondta Toto Wolff ezzel kapcsolatban. De az ember nem mindig kapja meg azt, amit akar. Egy csapat a bónuszokat és az extra szélcsatornás időt is szeretné.”
A RacingNews365.com című internetes portálnak Rudy van Buren, a Red Bull fejlesztőversenyzője azt mondta, szerinte jól tette a Mercedes, hogy ráment a 2. helyre.
„Csak néhány százaléknyi különbségről beszélünk a szélcsatornás időt tekintve — és szerintem mindig el kell fogadni azt, amit kapsz a bajnokság szempontjából” — magyarázta a holland. „Akkor kell teljesíteni, amikor ott vagy, ők pedig ezt tették.”
„Hogy ajándékba kapták-e, mert Sainz nem remekelt Abu Dhabiban? Igen. Ha a 14. helyről rajtolsz egy Ferrarival, alternatív stratégiát kapsz, és aztán így sem jutsz a top 10-be? Szóval valami nincs rendjén…”
„Nem hiszem, hogy az a pár százaléknyi különbség a szélcsatornában döntő jelentőségű lesz. Én tartom magam a véleményemhez, fogadd el azt, amit kapsz. Ha az egy 2. hely, hát akkor egy 2. hely.”