A technikai igazgató elárulta, miért lesz teljesen más a Mercedes idei F1-ese - F1VILÁG.HU

A technikai igazgató elárulta, miért lesz teljesen más a Mercedes idei F1-ese

HIRDETÉS
Teljesen más lesz a Mercedes Forma-1-es autója 2024-ben, mint az elmúlt két idényben — erről beszélt a minap egy interjúban James Allison technikai igazgató, aki szót ejtett arról is, véleménye szerint az elmúlt években a kívülállók túl nagy jelentőséget tulajdonítottak a német csapat által alkalmazott oldalszekrény-megoldásnak.
2023 Japanese Grand Prix, Friday - Steve Etherington Lewis Hamilton

A Mercedes a 2022-es technikai szabályok bevezetése óta nem tudott komoly sikereket elérni az F1-ben, pedig egy igencsak radikális megoldással próbálkozott: egy oldalszekrények nélküli versenyautót állított csatasorba, a megoldás mellett pedig kitartott 2023-ra is, a tavalyi év elején azonban be kellett látnia, drasztikus változtatásokra lesz szükség annak érdekében, hogy visszatérjenek a győztesek útjára.

Bár sokan koncepcióváltást emlegetnek a Mercedes versenyautójával kapcsolatban, James Allison, a csapat által nemrég újra hadrendbe állított technikai igazgatója elárulta, magát a kifejezést nem feltétlenül a végtermékre, sokkal inkább a tervezési és döntési folyamatokra kell érteni.

„Egy tervező, vagy egy teljesítményért felelős F1-es szakember elméjében a koncepciónak valójában semmi köze az autóhoz” — mondta Allison a Sky Sports F1 televíziónak. „Ez egy folyamatról szól, melynek során eldöntöd, mi tűnik jónak, és mi rossznak. Ez a módszered arra, hogy kiszűrd azt a sok-sok dolgot, amit az autóra rakhatsz, és csak azokat találd meg, melyekről azt gondolod, hogy hozzátesznek a köridőhöz. Ez egy metódus. Maga az autó csak ennek a módszernek a kimenete.”

„Ha tehát koncepcióról beszélnek nekünk, azt halljuk, ‘micsoda, azt gondoljátok, hogy a szélcsatornai mérlegelő-rendszerünk nem volt megfelelő?’. És változtattunk ezen, vagy pedig a CFD-vel való kapcsolódásunk volt rossz, ezért megváltoztattuk annak koncepcióját. Számunkra a koncepció ezt jelenti, az autó ennek a túlsó oldalán jelenik meg, amikor ezt a folyamatot és koncepciót alkalmazzuk.”

„Természetesen az elmúlt két év megkövetelte tőlünk, hogy változtassunk a megközelítésünkön és a metódusunkon, a koncepciónkon, ha úgy tetszik. Ennek eredményeképp pedig maga a hardver, a kimenet szükségszerűen más lesz, hiszen más döntések, más mérlegelések alapján születik meg.”

„Mindenki a végeredmény miatt lesz izgatott, de valójában a sorsunkat a megközelítés határozza meg.”

Allison arról is beszélt, véleménye szerint a külső szemlélők túl nagy jelentőséget tulajdonítottak a Mercedes korábban használt oldalszekrény-megoldásának, noha azt elismeri, az bizony „emblematikus” eleme volt a csapat bukásának.

„Én nem egészen úgy látom a világot, ahogy ti, srácok, ránézve az oldalszekrényre, illetve eldöntve, hogy az egy koncepció” — magyarázta. „Határozottan elindultunk egy úton az autóval, és azt mondanám, az orrának a hegyétől egészen a leghátuljáig nem volt versenyképes. A vizuálisan leglátványosabb aspektus az oldalszekrény volt, de egyáltalán nem döntő tényező.”

„Az elejétől a végéig nem volt rendben, és ez az, amiből tanulnunk kellett, amivel meg kellett birkóznunk — és ez tovább tartott, mint szerettük volna. Viszont az oldalszekrények talán emblematikus elemei egy olyan csapatnak, melynek egy kicsit sokáig tartott kideríteni, merre tovább — de semmiképpen sem megkülönböztető tényező, amely megpecsételte a sorsunkat.”

Hirdetés

A Mercedes hétfőn jelentette be, W15-ös kódjelű versenyautóját február 14-én mutatja majd be a nagyközönségnek. A Forma-1-es autóbemutatók listáját, valamint az F1-es naptárat ide kattintva nézheted meg.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A technikai igazgató elárulta, miért lesz teljesen más a Mercedes idei F1-ese
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!