Ahogyan arról már lapunk is beszámolt, a Red Bull döntése értelmében az AlphaTauri idén még szorosabbra fűzi majd együttműködését a Red Bull Racinggel. Ennek értelmében szinte minden, a szabályokban engedélyezett alkatrészt átvesznek majd a nagytestvértől, mint ahogy Bicesterből rengeteg AlphaTauri-mérnököt átvezényeltek Milton Keynes-be.
Bár az efféle partnerségekre szigorú szabályok vonatkoznak, a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown nemrég aggályát fejezte ki. A Mercedes technikai vezetője, James Allison viszont nem aggódik, a szigorúbb szabályok miatt ugyanis ma már nem lehet olyan komoly technikai együttműködéseket kiépíteni, mint amilyet néhány éve ők folytattak a Racing Point csapatával.
„Nem teljesen vagyok biztos abban, hogy milyen a két csapat közti partnerség természete, de azzal tisztában vagyok, mik a szabályok” — mondta a Motorsport.com című internetes lapnak a brit szakember. „És az autó nagyon korlátozott részétől eltekintve — melyekhez alkatrészt lehet adni, és ezért bizonyos mennyiségű műszaki adatot — minden tekintetben nagyon szigorúak a szabályok arra vonatkozóan, hogy nem adhatunk tovább semmit, ami szellemi tulajdonnak tekinthető.”
„A szabály nagyon széles körű és erőteljes, és gyakorlatilag semmiféle kommunikációt nem tesz lehetővé. Ha két csapat szoros kapcsolatban áll egymással, az tényleg csak egy erős kereskedelmi együttműködés lehet. Nem lehet szoros technikai vagy sportszakmai partnerség, mert a szabályok azt tiltják.”
„A múltban sokkal nyitottabb volt a dolog, és az a kapcsolat, melyet a Mercedes élvezett azzal az istállóval, mely most Aston Martin néven szerepel, akkoriban egy olyan partnerség volt, mely sokkal nagyobb szabadságot adott, mint manapság. És arra az együttműködésre reagálva szigorítottak jelentősen a szabályok, így tényleg nem lehet technikai vagy sportszakmai együttműködés.”
„Ha kiderül, hogy mégis van egy, az olyasvalami, mely elégedetlenséget okozna. Szóval nincs sok értelme szoros technikai partnerséget keresni egy másik istállóval, mert nem engedélyezett.”