A patinás olasz istálló február 13-án mutatja be új versenyautóját a nagyközönségnek: a prezentáció visszafogott lesz, a rajongók az interneten figyelhetik majd az SF-24-es leleplezését. A csapat azonban már a bemutató napján megtartja az új versenygép első bejáratását Fioranóban, egy 15 km-es próbafutás során. Ezt követően pedig már másnap, február 14-én „filmforgatási napot” tartanak házi tesztpályájukon, ekkor már 200 km-t tehetnek meg vele a csapat versenyzői, Charles Leclerc és Carlos Sainz.
Úgy tudni, az új versenyautó első összeszerelése nemrég sikeresen befejeződött a Gestione Sportiva [a Ferrari sportrészlege — a szerk.] falain belül, és állítólag az első motorindítás is megtörtént, melynek során azt ellenőrizték a mérnökök, hogy minden rendszer megfelelően működik-e.
GÉPEKRE KÖTIK AZ ELSŐ PÁLYATESZT ELŐTT
A Ferrari új autóját most az úgynevezett dinamikus padra küldik, ahol különféle műszerekkel ellenőrzik a működését — nagyjából 15 kilogrammnyi szenzorral és kábellel szerelik fel, hogy egy sor fontos tesztet végrehajtsanak rajta, még mielőtt pályára viszik február 13-án.
A 15 km-es shakedown során egyébként Leclerc és Sainz összesen 5 kört tudnak majd megtenni vele Fioranóban. Azt egyelőre nem tudni, ki vezetheti először a Scuderia vadonatúj betontorpedóját. A Ferrarinál természetesen abban bíznak, az időjárás kegyes lesz hozzájuk — nemcsak a bemutató napján, hanem másnap, 14-én is, ahol az első igazi erőpróba vár az új modellre Fioranóban. Ezt követően aztán az új versenygépet útnak indítják Bahreinbe, hiszen itt rendezik majd a téli időszak egyetlen kollektív tesztjét február 21-23. között, majd március első hétvégéjén a szezon első versenyét.
Miközben a csapat a pályán is megkezdi a felkészülést az új idényre, a maranellói gyárban tovább folyik a munka, hiszen a második versenyautót is fel kell készíteni az új idényre, ráadásul a hírek szerint a Ferrari már a Bahreini Nagydíjon több újítással felvértezi az SF-24-est.