A hétszeres világbajnok tavaly októberben maga ismerte el, több alkalommal is folytatott egyeztetéseket arról, hogy Maranellóba szerződjön, végül azonban saját elmondás alapján soha nem állt készen arra, hogy Olaszországba költözzön. A Ferrari csütörtökön jelentette be, 2025-ben ő veszi majd át Carlos Sainz helyét a csapatnál, és bátran kijelenthetjük, a száguldó cirkusz elmúlt évtizedében nemigen robbant ekkora bombahír.
NEM EZ VOLT HAMILTON ELSŐ NAGY DÖNTÉSE
Azt már korábban megtudhattuk, hogy Hamilton nem fél nagy döntéseket meghozni, hiszen bő egy évtizede, 2012-ben legalább ekkorát szólt, amikor bejelentette, otthagyja azt a csapatot — a McLarent —, mellyel annak idején bemutatkozott a Forma-1-ben, és mellyel első világbajnoki címét szerezte 2008-ban. Az akkor 27 esztendős versenyző a Mercedes ajánlatát fogadta el, ahol ráadásul az éppen visszavonuló Michael Schumacher helyére ülhetett be. Az ezt követő időszakban aztán Hamilton és a Mercedes a Forma-1 történetének eddigi legnagyobb dominanciáját mutatta be: a brit pilóta további hat egyéni világbajnoki címet szerzett, és sorozatban nyolcszor lett a legjobb konstruktőr. A 2022-ben bevezetett technikai szabályváltozások azonban kifogtak a sikercsapaton, Hamilton pedig két szezont volt kénytelen eltölteni úgy a Mercedesnél, hogy nem tudott versenyt nyerni.
Tavaly augusztusban aztán mégis szerződést hosszabbított a Mercedesszel, méghozzá 2025 végéig. Sokan ekkor — talán még ő is — azt gondolták, ez lesz a hétszeres világbajnok utolsó F1-es kontraktusa. Pedig még azzal kapcsolatban is voltak pletykák, hogy Hamilton a Red Bull-lal folytatott tárgyalásokat, ő azonban ősszel azt mondta, számára nem sokat jelentene az, ha az energiaital-gyárosok domináns autójával lenne újra bajnok. „Minden versenyző nézi a Red Bull autóját, és imádná is vezetni. Nem azt mondom, hogy én nem imádnám, ha vezethetném azt az autót, minden versenyző szívesen érezné, mennyire jó” — mondta Hamilton. „„Nekünk volt két nehéz évünk, ha pedig azon dolgozunk, hogy a miénk legyen az a bizonyos autó, akkor sokkal jobb érzés lesz, mintha beugranék a legjobb autóba. Az semmit sem jelentene számomra — beülni minden idők legdominánsabb versenyautójába. Az sokkal jobb lenne az örökségem szempontjából, ha a csapatommal együtt dolgozva építkeznénk, és tudnánk megverni őket.”
AZ UTOLSÓ TÁNCRA HÍVÁS
Márpedig az elmúlt évtizedben Hamilton és a Mercedes felépítettek valami egészen elképesztőt — és nagyon úgy tűnik, az új erőhöz, a motiváció megtartásához újra egy építkezési folyamatra van szüksége a Forma-1 legeredményesebb versenyzőjének. Az elmúlt évek kudarcai — és itt ne felejtsük el a 2021-ben, drámai és vitatott körülmények között elveszített bajnoki címet — pedig talán megadták a lökést ahhoz, hogy Hamilton végül elfogadja a Ferrari hívó szavát. Az utolsó lehetőség, az utolsó táncra hívás — a hétszeres világbajnok pedig beadta a derekát.
Hiszen mit is veszíthet? A Mercedes és a Ferrari tavaly nagyjából azonos szintet képviseltek a Forma-1-ben, így akár kijelenthetjük azt is, Hamiltonnak ugyanakkora esélye van megszerezni nyolcadik világbajnoki címét a Ferrarival, mintha a Mercedesszel próbálná meg ugyanezt. 2026-ban ráadásul ismét gyökeresen megváltoznak a Forma-1 szabályai, így kis túlzással mindenki tiszta lappal indul majd. Hamilton ráadásul egy olyan vezető irányítása mellett fejezheti be pályafutását a Ferrarinál, akivel korábban már volt szerencséje együtt dolgozni. És nemcsak együtt dolgoztak, hanem bajnoki címeket nyertek, hiszen 2005-ben az F3 Euro Seriesben, egy évvel később pedig a GP2-ben is az a Fred Vasseur volt a főnöke, aki most a Ferrari F1-es csapatát irányítja.
És persze van egy romantikus vetülete is a két fél házasságának, hiszen Hamilton gyerekkori hőse, Ayrton Senna szintén szívesen versenyzett volna a patinás olasz istálló színeiben — Hamilton pedig valójában soha nem zárkózott el attól, hogy a Scuderiához szerződjön, csak épp a körülmények nem alakultak úgy. Most viszont minden klappolt, a csillagok állása pedig lehetővé tette, hogy egy olyan formáció jöjjön létre 2025-ben, mely biztosan felpezsdíti az állóvizet a Forma-1-ben, és melyet minden szurkoló izgalommal figyelhet majd.