Az Aston Martin tavaly meglepően jó formában vágott neki a bajnoki évadnak, hiszen a szezon első felében gyakorlatilag a Red Bull legfőbb kihívóiként állhattak rajthoz az F1-ben. Fernando Alonso a világbajnoki sorozat során nyolc dobogós eredményt is szerzett, és bár az Aston Martin végül lemaradt a fejlesztési versenyben ellenfeleivel szemben, a csapatnál abszolút pozitívként értékelték a 2023-as idényt.
A silverstone-i istálló hétfőn mutatta be AMR24-es kódjelű versenyautóját, mely jócskán átalakult a csapat tavalyi modelljéhez képest. Az Aston Martinnál főként arra összpontosítottak, hogy az idei versenygép minden pályán ütőképes legyen, és megfelelően lehessen fejleszteni a bajnoki évad során.
A brit csapat technikai vezetője, Dan Fallows hétfőn elárulta, meggyőződése, hogy képesek lesznek közelebb kerülni a Red Bullhoz, ha pedig elég jól dolgoznak, harcba is tudnak majd szállni az energiaital-gyárosokkal.
„Amikor van egy olyan csapat, mely 2022 óta olyan jól teljesít, mint a Red Bull, akkor elkerülhetetlen, hogy lesz egyfajta konvergencia a megoldásokat illetően” — mondta a szakember újságíróknak nyilatkozva. „A mostani technikai szabályokkal nem valami egyszerű vizuálisan nagyban eltérő autókat kreálni.”
„Ami érdekesebb, az a köridőkben megmutatkozó konvergencia — egyre szorosabbá válik a mezőny, és azt gondolom, ez arra is utal, hogy a csapatok talán kevésbé képesek nagy koncepcionális ellépésekre az alapján, amit az autók többsége esetén láttunk.”
„Tényleg az apró részletek által tudunk javítani a köridőkön, alaposabban kidolgozott padlólemezünk van, illetve egyéb elemek az autón — mégis sokat tudnak javulni a köridők.”
Fallows azt mondja, az a hozzáállás csapaton belül, hogy a Red Bull abszolút verhető, így nem feltétlenül arra törekednek, hogy egy-egy versenyen esélyesek legyenek a győzelemre, hanem inkább arra, hogy tartósan ott legyenek az élen zajló küzdelmekben.
„Az a megközelítésünk, hogy a Red Bull abszolút verhető. Ez az, amire törekszünk, rájuk fókuszálunk, ezt tűztük ki célul” — mondta a szakember.
„Nyilvánvalóan a Red Bull a mérce a teljesítmény terén, számunkra viszont a leggyorsabb autó van a fókuszban, bármelyik is legyen az. Ahelyett, hogy egy-egy versenyben gondolkodnánk, mérnöki szempontból nekünk egy olyan autóval kell előállnunk, mely képes minden pályán működni, képes minden pályán versenyképes lenni. Valójában erre összpontosítottunk — egy használható autót szerettünk volna, olyat, ami jó a versenyzőknek.”
„Hogy mennyire leszünk versenyképesek, és milyen közel kerülünk a Red Bullhoz, csak ezután következik. Ha növeljük az autó teljesítményét, akkor megadjuk a képességet magunknak ahhoz, hogy azon a szinten versenyezzünk — és mi pontosan ezt szeretnénk.”