Az amerikai istálló versenygépe 2023-ban egész évben szenvedett a gumik túlhevülésével, így hiába szereztek versenyzői jó rajthelyek az időmérőkön, a versenyeken rendre visszacsúsztak. A Haas csapata új, VF-24-es kódjelű modelljével igyekezett megoldani ezeket a problémákat, az eheti előszezoni teszteken pedig kiderül, mennyire végzett jó munkát az istálló. Ayao Komatsu csapatfőnök elárulta, a tesztnapok során igyekeznek minél többet körözni, és nem variálgatják annyit a beállításokat.
„Ha megnézzük a tavalyi problémákat, világos, hogy vasárnaponként nemigen tudtuk menedzselni a gumikat 300 km-en át” — mondta a szakember. „Szóval erre fókuszáltunk.”
„A bahreini tesztprogramunk is teljes mértékben arra összpontosít, hogy megszerezzük a releváns adatokat, hogy a mérnökeink megérthessék, mi történik az autóval, és mi történik a gumikkal. Aztán majd eldöntjük, ha jó minőségű adataink lesznek, hogy hogyan javítsunk a teljesítményen. Utána más irányt tudunk venni.”
Komatsu ugyanakkor hozzátette, nem számít arra, hogy komoly fejlődést tudnak felmutatni az ellenfelekhez képest, hosszú távon viszont erősebbek lesznek majd.
„A rövid távú cél az, hogy járulékos fejlődést érjünk el. Azt gondolom, jó összetevőink vannak, remek szakemberek dolgoznak a csapatban, de arra kell fókuszálnunk, hogy a csapat elérje ezeket a fejlődéseket.”
„A hosszú távú dolgok ennek eredményeképp jönnek majd, az első középtávú célunk az, hogy működőképesre fejlesszük az autót, ahogy az történt már korábban is — szóval hiszem, hogy képesek vagyunk rá.”
A Forma-1-es csapatok előszezoni tesztelése február 21-23. között, tehát szerdától péntekig zajlik majd Bahreinben.