Ennek legfőbb oka az volt, hogy Perezt az első órákban fékproblémák hátráltatták, ráadásul a pálya karbantartási munkálatai miatt idő előtt be kellett fejezniük a csapatoknak a délelőtti etapot. A rutinos mexikói így végül délután is folytathatta a körözést, és végül 129 kört, azaz közel 700 km-t megtéve zárta a tesztnapot.
„Váratlan volt, hogy egész nap az autóban ültem, de a csúszások miatt az első etapjaim lerövidültek, szóval a csapat úgy döntött, hogy meghosszabbítja a napomat, péntek délelőtt pedig ismét autóba ülök majd” — mondta a mexikói. „Alapvetően szerintem az RB20-as egy előrelépés a csapat számára, és jó irányba indultunk el.”
„Ez egy trükkös pálya a délelőttől délutánig a beállítások, illetve azok megértése terén, mivel a pálya minden egyes pályára gördüléskor változik. Szóval nagyban kell támaszkodnod az érzéseidre. A tél folyamán azon dolgoztam, hogy a személyes perspektívámból megértsem a tavalyi szezont, hogy felfelé ívelő pályán kezdhessem meg az új szezont. Az ember mindig tanul, mindig jobb akar lenni, és ez nem változott 2024-re sem.”
A bahreini teszt zárónapján Perez vezethet délelőtt, míg a háromszoros világbajnok Max Verstappen délután ül autóba.