A Ferrari versenyzői, Charles Leclerc és Carlos Sainz a három bahreini tesztnap során összesen több mint 2250 km-t tettek meg a csapat új, SF-24-es kódjelű versenyautójával, ráadásul mindketten arról számoltak be, az idei versenygéppel óriási előrelépéseket tettek a kezelhetőség terén.
A Ferrari már a tavalyi szezonban is jó egykörös tempót mutatott, a versenyeken azonban olykor kiábrándítóan szerepelt — elsősorban a kiszámíthatatlanul viselkedő versenyautó, valamint a problémás gumikezelés miatt. A csapat főmérnöke, Matteo Togninalli elárulta, a bahreini gyakorlás során arra összpontosítottak, hogy a lehető legjobban kiismerjék vadonatúj versenyautójukat.
„Az autó feltérképezésére és megértésére fókuszáltunk, és különösen nagy figyelmet fordítottunk a vezethetőségre és a versenytempóra” — mondta a szakember. „A gumispecifikáció ugyanaz, mint tavaly, szóval kevesebb mindent kellett elemezni ebből a szempontból, és több időt szánhattunk magára az autóra. A fellazult csatornafedél miatt ugyan veszítettünk némi időt, végül minden adatot begyűjtöttünk, amit szerettünk volna, teljesítettük a tervezett kilométerszámot, ami nagyon fontos a megbízhatóság tekintetében.”
„Háromnapnyi tesztelés persze nem elég ahhoz, hogy megértsük és optimalizáljuk az autót, de az első általános benyomásunk már megvan róla. A korreláció a szimulációkkal és a szimulátorral, illetve a szélcsatornával egészen jó, ez pedig egyértelmű pozitívum. A pályán az autó úgy viselkedett, ahogy a szimulációk során mindkét versenyzőnk esetében, és lehetőségünk volt arra is, hogy ellenőrizzük, 2023-hoz képest az autó miképp reagál bizonyos változtatásokra.”
„Ez nagyon fontos számunkra, hogy a különböző eszközöket felhasználva optimalizáljuk a csomagot és a jövőbeli fejlesztéseket. A versenyzők azt mondták, az autó jól kezelhető és következetes volt a különféle körülmények közepette, márpedig ez volt az egyik dolog, amit célul tűztünk ki magunknak, hiszen ez segítség tud lenni a versenytempó és a gumikezelés tekintetében.”
Togninalli ugyanakkor rámutatott, a téli tesztek alapján még nagyon nehéz megmondani azt, hogy pontosan hogyan is állnak ellenfeleikhez képest, az viszont biztos, hogy a csapatok közti különbség lecsökkent az idei évre.
„Nagyon bonyolult tiszta képet kapni, hiszen minden csapat a saját programját teljesítette az üzemanyagterhelés és a gumihasználat, illetve azzal kapcsolatban, ahogy hozzáállt a munkához a pályán. A bahreini pályán ráadásul jelentősen változnak a körülmények a hőmérséklet és a szél tekintetében a nap folyamán, ez pedig elég jelentősen befolyásolja a köridőt is. Szóval nem lehet összehasonlítani a nap különböző pillanataiban futott köridőket.”
„Összességében arra számítok, hogy a helyzet nem lesz nagyon más, mint amit 2023 végén láttunk, a regnáló világbajnok és a többi közvetlen ellenfelünk mind remek potenciált mutatott. Az erősorrendet most még nem igazán lehet meghatározni, de a különbség a csapat között talán csak néhány tized lesz.”
„A szezon elején a legfontosabb dolog az, hogy megértsük az autót, és jó legyen a megbízhatóságunk. Ezen a ponton az a csapat, mely a legjobb munkát végezte az autóhasználat megértése terén, és tiszta képe van arról, hogyan hozza ki belőle a legtöbbet, előnyben lehet. Ahogy aztán haladunk előre a szezonban, úgy kezd majd kiegyenlítődni ez az aspektus, és aztán a különbségek már az autókban rejlő nyers potenciálon múlnak. Ilyenkor már a megbízhatóságot is jobban értjük, ahogy az autók több kilométert tesznek meg.”
A Forma-1 mezőnye ezen a hétvégén már az év első versenyét futja Bahreinben, a Ferrari mérnöke pedig azt mondta, a körülményekhez való alkalmazkodásnak is komoly jelentősége lesz majd az idénynyitón.
„A változó időjárási körülmények szintén szerepet játszanak Bahreinben, különösen a pályahőmérsékletek és a szél, ami komoly hatással van a teljesítményre és az autó egyensúlyára. Az tehát, hogy egy csapat hogyan tud alkalmazkodni ezekhez a változásokhoz, alapvető fontosságú. A bahreini versenyen elég jelentős gumidegradációra számíthatunk a szezonátlaghoz mérten, szóval a versenytempó kapcsán ennek menedzselése szintén kulcsfontosságú lesz.”