Miközben mindenki arra számított, a Red Bull tavalyi, világverő autóját fejleszti tovább, új autója valójában lényeges átalakuláson ment keresztül az RB19-es modellhez képest, az Adrian Newey által vezetett tervezőgárda ugyanis úgy vélte, azzal, hogy mindenki az ő megoldásaikat kezdi el másolni, hosszabb távon könnyen sebezhetővé válhatna.
Toto Wolff szerint nagy lépésre szánta rá magát a Red Bull, ám meggyőződése, hogy az osztrákok okkal tették mindezt.
„Egy rendkívül bátor lépés. Ha ugyanis konzervatívan haladtak volna, egy igazán jó autót fejleszthettek volna tovább” — mondta a szakember az osztrák ORF televíziónak. „Viszont az adatok vezetik az autó fejlesztését, az adatok pedig feltehetően azt mutatták, hogy az új autó ily módon történő fejlesztése lényegesen több leszorítóerőt biztosít, vagy jobb vezethetőséget. Máskülönben nem csinálta volna ezt a Red Bull.”
„Ők pedig mindig innovatívak voltak az elmúlt években, ők voltak a mérce. És ebből a szempontból biztos vagyok abban, hogy tudták, mit csinálnak.”
A Red Bull idei, RB20-as versenyautója pedig számos olyan megoldást felvonultat, mellyel korábban a Mercedes próbálkozott.
„Nemcsak a ‘zero sidepod’ említhető itt, hanem természetesen ott van a motorborításuk is, amit mi csak ‘A Nagy Falnak’ hívunk, ezt is alkalmazták” — magyarázta Wolff. „Esztétikailag nem túl szép, de van értelme. Az igazi teljesítmény viszont a padlólemezből fakad. Ezek talajhatású autók, és persze fontos a leszorítóerő, illetve a mechanikus karakterisztikák is. És ez az, amiben nagyon erősek voltak ez elmúlt években, és feltehetően lesznek további fejlesztéseik — bár nem olyan radikális koncepcióváltás, mint amit első pillantásra láthattunk az autójukon.”