A Mercedes rengeteget küszködött az elmúlt két évben a Forma-1-ben, így teljesen új alapokra helyezte új versenyautójának fejlesztését. A csapat múlt héten a többi istállóval együtt három napot töltött el teszteléssel Bahreinben, a pilóták egybehangzó véleménye szerint pedig a W15-ös modell sokkal könnyebben vezethető elődjénél.
Az évadnyitó Bahreini Nagydíj helyszínén George Russell újságíróknak beszélt arról, Lewis Hamilton sarkos véleményét bizony nagyon figyelembe vették a mérnökök az új autó megtervezésekor.
„Azt gondolom, Lewis és én rengeteg munkát fektettünk abba, hogy segítsünk irány mutatni a csapatnak, és megmutassuk, merre akarunk elindulni” — mondta Bahreinben az ifjú pilóta. „Tapasztalata miatt nyilvánvalóan az autó sok tekintetében Lewis kívánalmainak megfelelően lett megtervezve — hátrébb ülünk benne, mint tavaly, ott vannak a Red Bull-féle oldalszekrények, és a kissé eltérő kormányrúd.”
„Jó, hogy a csapat hallgatott erre, de látnunk kell, hogy ez megmutatkozik-e a köridőben is.”
Russellt ezt követően megkérdezték arról, hogy az ő visszajelzéseit is figyelembe vették-e az új autó megtervezésekor.
„Természetesen” — válaszolta. „Bízom a tervezőkben és az aerodinamikusokban. Én nem vagyok aerodinamikus, a versenyző dolga pedig az, hogy maximalizálja a csomagot, amit adnak neki. Szóval nagyon világosan fogalmaztunk az elmúlt két évben azokkal a korlátozó tényezőkkel kapcsolatban, melyekkel szembe kellett néznünk. Lewisnak és nekem mindig nagyon hasonló véleményünk volt — kissé eltérő módon.”
„Ő sokat beszélt az üléspozícióról, én arról, hogy a hátulja instabil volt. És úgy hisszük, végül talán sikerült orvosolni a problémát ezzel a számos változtatással.”