Leclerc: A Red Bull valódi tempója a legnagyobb kérdés - F1VILÁG.HU

Leclerc: A Red Bull valódi tempója a legnagyobb kérdés

HIRDETÉS
Charles Leclerc szerint jelenleg a Red Bull új autójának versenytempója jelenti az egyik legnagyobb kérdést az erőviszonyok terén, az energiaital-gyárosok ugyanis a múlt heti teszten nem mutatták ki foguk fehérjét.
LECLERC Charles (mco), Scuderia Ferrari SF-24, portrait during the Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2024, 1st round of the 2024 FIA Formula One World Championship from February 29 to March 2, 2024 on the Bahrain International Circuit, in Sakhir, Bahrain - Photo Florent Gooden / DPPI Xavi Marcos

A Ferrari alapvetően jó formában teljesített Bahreinben — Charles Leclerc és Carlos Sainz is elégedetten nyilatkozott az idei, SF-24-es kódjelű versenyautó vezethetőségével kapcsolatban. Az évadnyitó Bahreini Nagydíj helyszínén ugyanakkor Leclerc rámutatott, a saját versenyképességüket még nagyon nehéz megítélni — ennek elsősorban az az oka, hogy nem tudják, mire képes a tavaly domináló Red Bull.

„A lényeg az, hogy a Red Bull egyike azon kevés csapatnak, melyek nem futottak teljes versenyszimulációt a teszten, márpedig ez alapvetően segíteni annak megértését, hogy hol is állunk. Szóval nagyon nehéz megmondani, hogy ők hogy állnak jelenleg” — mondta a monacói versenyző.

„Mi megtettünk egyet. Nyilvánvalóan tudjuk, hogy állunk ezen a téren, és néhány más csapat is futott versenyetapokat, szóval van elképzelésünk arról, hol is állnak. De a Red Bull esetében nem ez a helyzet.”

„Most lehetetlen még megérteni azt, hogy hogy is állunk pontosan. Viszont ezen a pályán erősek voltunk korábban, és remélem, hogy képesek leszünk a győzelemért harcolni. Ha lehetőség kínálkozik, abszolút mindent megteszünk azért, hogy megragadjuk.”

Leclerc azt mondja, az eddig látottak alapján nagyon optimistán várja az idénykezdetet, és reméli, optimizmusa a nyitóhétvége után is megmarad majd.

„Én általában az az ember vagyok, aki mosolyog, de tavaly nagyon nehéz volt mosolyogni bármin is, mivel nagyon-nagyon nehéz tesztünk volt, talán Forma-1-es pályafutásom legrosszabbja, mivel semmi nem ment jól” — magyarázta a rutinos versenyző. „Idén már sokkal jobban összhangban vannak a dolgok azzal, amire számítottunk. De nem kellene összekevernünk a vezethetőséget a versenyképességgel. Az autó most sokkal vezethetőbb. Viszont a versenyképességét majd meglátjuk.”

„Ha az 5. vagy 6. helyen zárom a hétvégét, miközben maximalizálom az eredményt, a mosoly az arcomról talán eltűnik. De remélem, hogy nem ez lesz a helyzet.”

A Ferrari versenyzője arról is beszélt, az mindenképp pozitívum, hogy már most elkezdhettek az autó továbbfejlesztésére fókuszálni.

„Pontosan tudjuk, mely területeken kell még dolgoznunk az idei autó esetében. Ez pozitívum a jövőre nézve, hiszen már most elkezdhetjük. A gyár már múlt hét óta erre fókuszál, azokra a pontokra, melyeken javítanunk kell a következő pár hónapban — és ez jónak tűnik a jövőbeli fejlesztések szempontjából. És aztán látnunk kell, mi a kiindulópont. Most még nehéz megmondani azt, hogy hogyan is állunk a Red Bullhoz képest.”

Hirdetés

Leclerc hozzátette, a téli teszteken még az autó alulkormányzottsága okozott némi problémát, ám elmondása szerint ez az ellenfelek dolgát is nehezítette.

„Van némi alulkormányzottság jelenleg, és küszködtünk az autó elfordításával. Szerintem ez egy tendencia a mezőnyben a belső kamerás felvételeket elnézve, és szerintem mindenki küszködik ezzel. A kérdés az, melyik csapatot korlátozza legkevésbé ez az alulkormányzottság kis tempónál. Jelenleg van némi tennivalónk ezen a téren.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Leclerc: A Red Bull valódi tempója a legnagyobb kérdés
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!