A Red Bull bátorságát méltatja a Mercedes technikai igazgatója - F1VILÁG.HU

A Red Bull bátorságát méltatja a Mercedes technikai igazgatója

HIRDETÉS
A Red Bull bátorságát méltatta nemrég a Mercedes Forma-1-es csapatának technikai igazgatója, James Allison amiatt, hogy az energiaital-gyárosok egy ilyen merész tervezésű autóval álltak elő 2024-re.
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 01: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB20 on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 01, 2024 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Clive Rose/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202403010633 // Usage for editorial use only //

Mindenki arra számított, az energiaital-gyárosok egész egyszerűen csak továbbfejlesztik majd tavalyi világverő, RB19-es versenygépüket, az osztrák csapat azonban jelentősen áttervezte autóját az új idényre. A változtatások pedig úgy tűnik, beváltak, Max Verstappen ugyanis magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót a Bahreini Nagydíj szombati időmérőjén.

James Allison pedig dicsérte a Red Bullt, amiért nem félt hozzányúlni az autóhoz előnye megtartása érdekében.

„Úgy voltam vele, ha egy csapat annyira elöl van, mint amennyire ők voltak, akkor könnyű a babérjaikon ücsörögni” — mondta a Mercedes technikai igazgatója a RacingNews365.com kérdésére. „Azt gondoltam, ‘le a kalappal előttünk, amiért halandóak voltak egy olyasvalamire, ami nem egyszerű iterációja az elmúlt idénynek.”

„Szerintem végig lehetne sétálni a bokszutcán, le lehetne másolni a motorburkolat formáját az összes autóról, és rá lehetne rakni mindegyikre, nem jelentene semmi különbséget. Ami érdekes, hogy mit csináltak a motorburkolat alatt — hogy mire használják azt a térfogatot.”

Allison beszélt a Mercedes trükkös első szárnyáról is, mellyel a német istálló látszólag megkerülte az F1-es szabályokat.

„Egyszerűen csak kevesebb terhelést szerettünk volna a szárny azon szekcióján, ez pedig egy kényelmes módja ennek” — magyarázta. „Hatékonynak találtuk a tehermentesítés ezen módját — csak egy kis akkordszárny van ott.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Red Bull bátorságát méltatja a Mercedes technikai igazgatója
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!