Mindenki arra számított, az energiaital-gyárosok egész egyszerűen csak továbbfejlesztik majd tavalyi világverő, RB19-es versenygépüket, az osztrák csapat azonban jelentősen áttervezte autóját az új idényre. A változtatások pedig úgy tűnik, beváltak, Max Verstappen ugyanis magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót a Bahreini Nagydíj szombati időmérőjén.
James Allison pedig dicsérte a Red Bullt, amiért nem félt hozzányúlni az autóhoz előnye megtartása érdekében.
„Úgy voltam vele, ha egy csapat annyira elöl van, mint amennyire ők voltak, akkor könnyű a babérjaikon ücsörögni” — mondta a Mercedes technikai igazgatója a RacingNews365.com kérdésére. „Azt gondoltam, ‘le a kalappal előttünk, amiért halandóak voltak egy olyasvalamire, ami nem egyszerű iterációja az elmúlt idénynek.”
„Szerintem végig lehetne sétálni a bokszutcán, le lehetne másolni a motorburkolat formáját az összes autóról, és rá lehetne rakni mindegyikre, nem jelentene semmi különbséget. Ami érdekes, hogy mit csináltak a motorburkolat alatt — hogy mire használják azt a térfogatot.”
Allison beszélt a Mercedes trükkös első szárnyáról is, mellyel a német istálló látszólag megkerülte az F1-es szabályokat.
„Egyszerűen csak kevesebb terhelést szerettünk volna a szárny azon szekcióján, ez pedig egy kényelmes módja ennek” — magyarázta. „Hatékonynak találtuk a tehermentesítés ezen módját — csak egy kis akkordszárny van ott.”