A Williams istálló technikai igazgatója, Sam Michael szerint még túl korai lenne bármiféle következtetést levonni a FIA által előterjesztett 2011-es technikai szabálytervezetről, mely számos radikális újítást tartalmaz.
A Williams istálló technikai igazgatója, Sam Michael szerint még túl korai lenne bármiféle következtetést levonni a FIA által előterjesztett 2011-es technikai szabálytervezetről, mely számos radikális újítást tartalmaz.
A FIA Motorsport Világtanács szerdán ülésezett Párizsban, ahol a kiemelt téma a 2011-es idényre vonatkozó szabálytervezet átbeszélése volt. Bár a többség tetszését elnyerték a szövetség ötletei, melyekkel kétségkívül élvezetesebbé lehetne tenni a versenyeket, Michael úgy gondolja, hosszú idő fog eltelni addig, míg véglegesítik a dokumentumokat.
“Úgy gondolom, hogy még csak a kezdeti fázisban vagyunk, és még hosszú idő kell ahhoz, hogy mindenki elfogadja a 2011-es szabálytervezetet” – mondta a szakember az Autosportnak. “Rengeteg előny és hátrány felmerült az új szabálycsomaggal kapcsolatban, ám az biztos, hogy változtatnunk kell a jelenlegi rendszeren. Elég nehéz bármit is mondani, míg az ember nem látta a teljes dokumentumot. Még a Technikai Munkacsoport sem vitatta meg a dolgot, így még sok időbe telik, míg véglegesítik az új szabálycsomagot.”
Annak ellenére, hogy a végleges dokumentumban a csapatok keze is benne lesz majd, Michael megerősítette, a jelenlegi szabálytervezetet a FIA egymaga készítette el, hogy ezzel is elősegítse a megbeszéléseket.
“Egyelőre a mi kezünk még nincs benne” – folytatta. “Ez a FIA első vázlata, több verzió is lesz, és a második körülbelül tíz nap múlva várható. Számos javaslatot tartalmaz az első dokumentum, ám a második már a csapatok bevonásával, és a visszajelzések figyelembe vételével készül. Most az a dolgunk, hogy megfogalmazzuk a saját véleményünket az egyes pontokról, és a következő hónapokban csiszoljunk a dokumentumon.”
“Nem feltétlenül kell, hogy minden csapat áldását adja a véglegesített szabályrendszerre, ám mindenképpen egy olyan dokumentumot kell készíteni, amely mindenki tetszését elnyeri a Forma-1-en belül. Tehát a csapatok, a nagyvállalatok, és azok az emberek is elégedettek legyenek, akik az elmúlt időben elvesztették érdeklődésüket a Forma-1 iránt” – tette hozzá Michael.