A német csapat annak reményében vágott neki az új idénynek, hogy csökkenteni tudja hátrányát a Red Bull Racinggel szemben, George Russell és Lewis Hamilton azonban nehéz nyitóversenyeken vannak túl, az autó gyengesége pedig egyértelműen megmutatkozott a tempós kanyarokban.
Toto Wolff csapatfőnök azt mondja, nem teljesen értik még a problémát, mivel egész egyszerűen a versenypályán nem ugyanazt látják, amire egyébként a szimulációk és az adatok utalnak.
„Van valami, amit nem értünk. Mindenhol máshol gyorsak vagyunk. Tudjuk, hogy kisebb hátsó szárnyunk van, kompenzáljuk azt, amit a kanyarokban veszítünk. De a gyors kanyarokban veszítjük el az összes köridőt” — mondta az osztrák szakember, majd hozzátette, nem a beállításokkal van gond, az autó tervezésével nincs rendben valami.
„Azt gondolom, ez egy nagy dolog. A szimulációink egy adott irányba mutatnak, és ez az a fajta beállítási tartomány, melyet aztán kiválasztunk, ahol feltesszük a megfelelő hátsó szárnyat. És nyerünk néhány tizedet, vagy épp nem, ha a beállítások jók vagy rosszak. De nincs jelentős teljesítményfolyosó. Ez egy alapvető dolog, miszerint úgy hisszük, hogy a teljesítménynek ott kellene lennie. Mérjük a leszorítóerőt, de nem találjuk meg a köridőben.”
Ez pedig már a harmadik idény, hogy a Mercedes egész egyszerűen nem tud megbirkózni autójával — Wolff viszont azt mondja, biztos benne, hogy kemény munkával felül tudnak kerekedni a gondokon.
„Két éve már, hogy van valami, amit észre kell vennünk, és ez az a dolog, amit fel kell oldanunk. Egyszerűen dolgoznunk kell. Nem a próbálkozásokkal van hiány. Nagyon keményen dolgoztunk, és a héten is nagyon keményen fogunk, hiszen több adat áll a rendelkezésünkre. Melbourne-be erősen fogunk visszatérni. Ez most egy küldetés számunkra. És 100 százalékig biztos vagyok abban, hogy fel fogjuk oldani ezt a teljesítménykülönbséget.”