A német istálló szemmel láthatóan küszködött a dzsiddai versenypálya első szektorában, ahol a nagy tempójú kanyarok bizony kifogtak a Mercedes W15-ös kódjelű versenyautóján, ezáltal pedig a versenyzőkön is. Lewis Hamilton és George Russell rengeteg időt veszítettek a szaúdi pályán ezen szakaszán, mivel autójukra egész egyszerűen nem tudtak támaszkodni.
A Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin elárulta, mik voltak azok a problémák, melyekkel szembesültek az évad második versenyhétvégéjén.
„Van néhány dolog. Az egyik ezek közül, hogy az egyensúly nem volt valami jó” — magyarázta a szakember. „Szóval ezekben a gyors kanyarokban, ahol a falak nincsenek valami messze, a versenyző sok önbizalmat akar, mi viszont sokszor túlkormányzottsággal küzdöttünk, amikor igazán támaszkodtak a gumikra.”
„Könnyen el lehet képzelni, mennyire nyugtalanító ez a versenyzők számára, hiszen ez tényező volt az időmérőn és a versenyen is. Az időmérőn ráadásul küszködtünk a pattogással is. A versenyen ez kevésbé okozott problémát, ott több üzemanyag van az autóban, egy kicsit lassabban megyünk, és látszólag lenyugodott a dolog.”
„A fő probléma viszont az, hogy nem igazán van elegendő tapadásunk — ez az egyik olyan dolog, amin keményen dolgozunk ezen a héten, mivel Melbourne-ben hasonló természetű kanyarok vannak. Sokat dolgozunk azon, hogy megértsük, miért nincs olyan tapadásunk, mint néhány közvetlen ellenfelünknek.”
Shovlin rámutatott, a Mercedes autója a végsebesség terén remekelt Dzsiddában, ám ezt kissé fel kellett áldozniuk annak érdekében, hogy a leszorítóerőt igénylő részeken is erősebbek legyenek. A szakember ugyanakkor azt mondja, a kulcs az lenne, hogy növeljék a W15-ös leszorítóerejét a folytatásra.
„Abban a bizonyos szektorban 3-4 tizedet veszítettünk, de azt is figyelembe kell venni, hogy a miénk volt az egyik, ha nem a leggyorsabb autó az egyenesekben. Eléggé finomak voltunk a szárnyállás terén, és amit tehettünk, hogy lelassítottuk magunkat a 2-es és 3-as szektorban, hogy megpróbáljunk visszanyerni egy kis időt az 1-es szektorban. De az lenne az ideális, ha meg tudnánk tartani ezt a végsebességet, és úgy javítanánk az 1-es szektorban, hogy több leszorítóerőt helyezünk az autóra, aminek aztán megfizetnénk az árát az egyenesekben.”