A német istálló a vártnál gyengébb formában vágott neki az új idénynek: bár a téli tesztelés után Lewis Hamilton és George Russell is elégedetten nyilatkozott a csapat W15-ös autójáról, a versenyzők sem Bahreinben, sem Szaúd-Arábiában nem tudtak a dobogós helyekért harcolni, ráadásul a Mercedes továbbra is küszködik a pattogás problémájával.
Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója elárulta, a gyárban kőkemény munka folyik jelenleg, a jövő hétvégén, Melbourne-ben pedig folytatják majd a kísérletezgetést az új autóval.
„Határozottan vannak adataink, melyeket Dzsiddában gyűjtöttünk. És megnézzük a bahreini versenyen, illetve a bahreini teszten szerzett adatokat is, és előállunk majd egy tervvel, hogy hogyan is álljunk hozzá a szabadedzésekhez Melbourne-ben” — magyarázta a szakember. „De nem pusztán arra alapozunk, amit Dzsiddában csináltunk.”
„Rengeteg munka folyik az aerodinamikai részlegen belül, illetve a járműdinamikai részlegen. Próbálunk megtervezni néhány kísérletezést, amik remélhetőleg olyan irányt adnak majd, mely jó lesz a teljesítmény tekintetében.”
Shovlin elismerte, az egyik fő problémájuk, hogy a W15-ös nem megfelelően teljesít a gyors kanyarokban.
„Van néhány dolog. Az egyik közülük, hogy az egyensúly nem volt valami jó. A nagyon gyors kanyarokban, ahol a falak nincsenek túl messze — szóval azokban, ahol a versenyzőknek sok önbizalomra van szüksége —, gyakran túlkormányzottsággal küszködtünk, amikor a versenyzők tényleg a gumikra akartak támaszkodni. Könnyen el lehet képzelni, ez milyen kényelmetlen a versenyzők számára. És ez tényező volt az időmérőn, illetve a versenyen is.”
A szakember beszélt arról is, Lewis Hamilton és George Russell eltérő beállításokkal próbálkoztak Dzsiddában.
„Néhányszor a pattogásra panaszkodta. Kerestük a módját hogyan tudnánk javítani ezen. Lehet játszani a hasmagassággal, a felfüggesztés merevségében, és ezek hatékonynak tűntek. És próbálták is finomítani az egyensúlyt a különféle sebességtartományokban. Hogy ilyen az autó a lassú kanyarokban, és milyen a gyorsakban.”
„Amikor változtatunk dolgokon, látjuk a különbségeket. Ha tehát az egyik autón változtatunk, látjuk, hogyan teljesít etapról etapra. És meg tudjuk nézni a két autó globális teljesítményét is. De alapvetően ugyanazok voltak a korlátozó tényezők az időmérőn és a versenyen is mindkettejük esetében. Szóval nem apró különbségről van szó, nem egy kisebb rúd vagy rugó itt vagy ott. Sokkal alapvetőbb problémáról van szó, aminek a mélyére kell ásnunk, és meg kell értenünk.”