Kísérletezni fog autójával Melbourne-ben a Mercedes - F1VILÁG.HU

Kísérletezni fog autójával Melbourne-ben a Mercedes

HIRDETÉS
Az első két versenyhétvégén tanultakat felhasználva kísérletezésbe kezd a jövő hétvégi Ausztrál Nagydíjon a Mercedes Forma-1-es csapata.
2024 Saudi Grand Prix, Saturday - Jiri Krenek George Russell

A német istálló a vártnál gyengébb formában vágott neki az új idénynek: bár a téli tesztelés után Lewis Hamilton és George Russell is elégedetten nyilatkozott a csapat W15-ös autójáról, a versenyzők sem Bahreinben, sem Szaúd-Arábiában nem tudtak a dobogós helyekért harcolni, ráadásul a Mercedes továbbra is küszködik a pattogás problémájával.

Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója elárulta, a gyárban kőkemény munka folyik jelenleg, a jövő hétvégén, Melbourne-ben pedig folytatják majd a kísérletezgetést az új autóval.

„Határozottan vannak adataink, melyeket Dzsiddában gyűjtöttünk. És megnézzük a bahreini versenyen, illetve a bahreini teszten szerzett adatokat is, és előállunk majd egy tervvel, hogy hogyan is álljunk hozzá a szabadedzésekhez Melbourne-ben” — magyarázta a szakember. „De nem pusztán arra alapozunk, amit Dzsiddában csináltunk.”

„Rengeteg munka folyik az aerodinamikai részlegen belül, illetve a járműdinamikai részlegen. Próbálunk megtervezni néhány kísérletezést, amik remélhetőleg olyan irányt adnak majd, mely jó lesz a teljesítmény tekintetében.”

Shovlin elismerte, az egyik fő problémájuk, hogy a W15-ös nem megfelelően teljesít a gyors kanyarokban.

„Van néhány dolog. Az egyik közülük, hogy az egyensúly nem volt valami jó. A nagyon gyors kanyarokban, ahol a falak nincsenek túl messze — szóval azokban, ahol a versenyzőknek sok önbizalomra van szüksége —, gyakran túlkormányzottsággal küszködtünk, amikor a versenyzők tényleg a gumikra akartak támaszkodni. Könnyen el lehet képzelni, ez milyen kényelmetlen a versenyzők számára. És ez tényező volt az időmérőn, illetve a versenyen is.”

A szakember beszélt arról is, Lewis Hamilton és George Russell eltérő beállításokkal próbálkoztak Dzsiddában.

„Néhányszor a pattogásra panaszkodta. Kerestük a módját hogyan tudnánk javítani ezen. Lehet játszani a hasmagassággal, a felfüggesztés merevségében, és ezek hatékonynak tűntek. És próbálták is finomítani az egyensúlyt a különféle sebességtartományokban. Hogy ilyen az autó a lassú kanyarokban, és milyen a gyorsakban.”

„Amikor változtatunk dolgokon, látjuk a különbségeket. Ha tehát az egyik autón változtatunk, látjuk, hogyan teljesít etapról etapra. És meg tudjuk nézni a két autó globális teljesítményét is. De alapvetően ugyanazok voltak a korlátozó tényezők az időmérőn és a versenyen is mindkettejük esetében. Szóval nem apró különbségről van szó, nem egy kisebb rúd vagy rugó itt vagy ott. Sokkal alapvetőbb problémáról van szó, aminek a mélyére kell ásnunk, és meg kell értenünk.” 

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kísérletezni fog autójával Melbourne-ben a Mercedes
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!