Aggasztó tendencia kezdett el kirajzolódni a Mercedesnél - F1VILÁG.HU

Aggasztó tendencia kezdett el kirajzolódni a Mercedesnél

HIRDETÉS
A Mercedes Forma-1-es csapatának technikai igazgatója, James Allison elárulta, a 2024-es szezon első három versenyhétvége alapján azt gyanítják, autójuk különösen érzékeny a hőmérsékletváltozásokra, ez pedig azt eredményezi, hogy nem tud olyan jó teljesítményt nyújtani, amikor melegebb időszakokban kell pályára gurulniuk.
MELBOURNE GRAND PRIX CIRCUIT, AUSTRALIA - MARCH 24: George Russell, Mercedes F1 W15 during the Australian GP at Melbourne Grand Prix Circuit on Sunday March 24, 2024 in Melbourne, Australia. (Photo by Sam Bagnall / LAT Images)

A német istálló nagy reményekkel vágott neki az új szezonnak, hiszen versenyzői, Lewis Hamilton és George Russell már az előszezoni tesztelés után arról beszéltek, az idei, W15-ös kódjelű versenyautóval sokkal könnyebb boldogulniuk, mint elődjével. Ennek ellenére a csapat gyenge formában kezdte az évet, esélyük sem volt a dobogós helyezésekre, ráadásul bőven akadtak gondok az autóval is.

James Allison technikai igazgató pedig a múlt hétvégi Ausztrál Nagydíj után elárulta, az első három versenyhétvégén egy aggasztó tendencia kezdett kirajzolódni, mely alapján az a gyanújuk, az autó egész egyszerűen nem tud versenyképes lenni, amikor melegebb időjárási körülmények között kell versenyezni.

A szakember szerint különösen szembetűnő volt mindez az Ausztrál Nagydíj szombati napján, amikor is a Mercedes autói remekül mentek a harmadik szabadedzésen, az időmérőn viszont már küszködtek.

„Elkezdtük látni, ahogy kirajzolódik egy minta, miszerint a legtöbb hétvégén van egy periódus, amikor magabiztosnak érezzük magunkat az autóval kapcsolatban, de aztán az érdemi események során — az időmérőn és a versenyen — ez kicsúszik a kezeink közül” — magyarázta a szakember. „Ha megpróbálunk következtetést levonni ebből a mintából, akkor talán a legerősebb korreláció jelenleg az, hogy a versenyképességünk lecsökken, amikor a pálya melegebb — amikor a nap legmelegebb időszaka van, ezért a gumik hőmérséklete a pályahőmérséklettel megfelelően emelkedik.”

„Ez pedig elképzeléseket ad számunkra arra vonatkozóan, hogy mit kell tennünk a folytatásban. A melbourne-i utolsó szabadedzés és az időmérő között nem voltak beállítással kapcsolatos változtatások.”

Allison azt mondja, az egyelőre még számukra sem világos, hogy a W15-ös ezen problémáit orvosolni tudják-e a beállítások révén, vagy pedig drasztikusabb közbelépésekre lesz szükség.

„Ha helyesen állapítottuk meg azt, hogy a versenyképességünk miért gyengül, akkor a hétvégék előtt kidolgozhatunk egy programot, amely a hőmérséklet és a hőmérsékleti egyensúly elölről hátrafelé történő mozgatására irányul, és felhasználunk minden beállítási eszközt az autón. Ezt a munkát el tudjuk végezni itt, a gyárban, valamint a szimulátorban, és így tovább.”

„De ha arra jutunk, hogy kimerítettük a rendelkezésünkre álló szabadságot a beállítások terén, akkor tovább kell mennünk, és ezen a ponton válna nehezebbé a dolgok. Ekkor van az, hogy vannak mögöttes jellemzők — adott esetben az általunk megtervezett aerodinamikai térképen, vagy a felfüggesztés karakterisztikájában —, melyek súlyosbítanak egy adott tulajdonságot. Ahhoz pedig, hogy meggyógyítsuk a dolgot, meg kell változtatnunk a mögöttes jellemzőket. Ez lehet gyors és piszkos munka, de lehet egy kicsit komplikáltabb is.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Aggasztó tendencia kezdett el kirajzolódni a Mercedesnél
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!