A német istálló nagy reményekkel vágott neki az új szezonnak, hiszen versenyzői, Lewis Hamilton és George Russell már az előszezoni tesztelés után arról beszéltek, az idei, W15-ös kódjelű versenyautóval sokkal könnyebb boldogulniuk, mint elődjével. Ennek ellenére a csapat gyenge formában kezdte az évet, esélyük sem volt a dobogós helyezésekre, ráadásul bőven akadtak gondok az autóval is.
James Allison technikai igazgató pedig a múlt hétvégi Ausztrál Nagydíj után elárulta, az első három versenyhétvégén egy aggasztó tendencia kezdett kirajzolódni, mely alapján az a gyanújuk, az autó egész egyszerűen nem tud versenyképes lenni, amikor melegebb időjárási körülmények között kell versenyezni.
A szakember szerint különösen szembetűnő volt mindez az Ausztrál Nagydíj szombati napján, amikor is a Mercedes autói remekül mentek a harmadik szabadedzésen, az időmérőn viszont már küszködtek.
„Elkezdtük látni, ahogy kirajzolódik egy minta, miszerint a legtöbb hétvégén van egy periódus, amikor magabiztosnak érezzük magunkat az autóval kapcsolatban, de aztán az érdemi események során — az időmérőn és a versenyen — ez kicsúszik a kezeink közül” — magyarázta a szakember. „Ha megpróbálunk következtetést levonni ebből a mintából, akkor talán a legerősebb korreláció jelenleg az, hogy a versenyképességünk lecsökken, amikor a pálya melegebb — amikor a nap legmelegebb időszaka van, ezért a gumik hőmérséklete a pályahőmérséklettel megfelelően emelkedik.”
„Ez pedig elképzeléseket ad számunkra arra vonatkozóan, hogy mit kell tennünk a folytatásban. A melbourne-i utolsó szabadedzés és az időmérő között nem voltak beállítással kapcsolatos változtatások.”
Allison azt mondja, az egyelőre még számukra sem világos, hogy a W15-ös ezen problémáit orvosolni tudják-e a beállítások révén, vagy pedig drasztikusabb közbelépésekre lesz szükség.
„Ha helyesen állapítottuk meg azt, hogy a versenyképességünk miért gyengül, akkor a hétvégék előtt kidolgozhatunk egy programot, amely a hőmérséklet és a hőmérsékleti egyensúly elölről hátrafelé történő mozgatására irányul, és felhasználunk minden beállítási eszközt az autón. Ezt a munkát el tudjuk végezni itt, a gyárban, valamint a szimulátorban, és így tovább.”
„De ha arra jutunk, hogy kimerítettük a rendelkezésünkre álló szabadságot a beállítások terén, akkor tovább kell mennünk, és ezen a ponton válna nehezebbé a dolgok. Ekkor van az, hogy vannak mögöttes jellemzők — adott esetben az általunk megtervezett aerodinamikai térképen, vagy a felfüggesztés karakterisztikájában —, melyek súlyosbítanak egy adott tulajdonságot. Ahhoz pedig, hogy meggyógyítsuk a dolgot, meg kell változtatnunk a mögöttes jellemzőket. Ez lehet gyors és piszkos munka, de lehet egy kicsit komplikáltabb is.”