Charles Leclerc-éhez hasonló stratégiával kerültek volna a dobogó közelébe a Forma-1-es Japán Nagydíjon a Mercedes pilótái, de a Ferrari versenyzőjével ellentétben George Russell és Lewis Hamilton nem tudott kellően hosszú etapot teljesíteni a kemény keverékeken, így a hetedik és kilencedik pozícióból rajtolva fordított sorrendben, kilencedik is hetedik helyen értek célba.
„Ott végeztük, ahonnan indultunk” – értékelte az eredményt Toto Wolff csapatfőnök. „Ma nagyon nehéz volt. A második és harmadik etap során szuper gyorsak voltunk, és dobogós helyezésért mehettünk volna, ha nincs az a szörnyűséges első etap. Rá kell jönnünk, hogy a túlmelegedés, vagy mi egyéb okozta.”
A Mercedes az első körös piros zászlós megszakítás során változtatott a gumistratégiáján. Egy hosszabb kemény keverékes etapra készültek az elején, amit a végén közepesekre cseréltek volna, de húsz körön belül kiderült, hogy ez nem fog sikerülni. Hirtelen nagyot romlott a tempójuk, így kénytelenek voltak visszaállni kétkiállásos stratégiára.
„Szerintem akkor az volt a helyes döntés. Az elején egészen stabilak voltak a köridők, és az ellenfeleink sem távolodtak el nagyon. Aztán hirtelen 2-2,5 másodpercet zuhantak a köridők. Akkor egyértelművé vált, hogy nem fog menni” – árulta el Wolff.
Hamilton szerint eltérő stratégiával sem biztos, hogy többre ment volna a Mercedes, de erről ebben a cikkben írtunk részletesebben.